Shetlander castreren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paarddopette

Shetlander castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 20:51

Binnenkort word mijn Shetlandpony gecastreerd. We willen het in de wei laten doen, we weten de voor en nadelen van in de wei laten castreren. Weten jullie praktijken in de buurt van Zuid Holland/Zeeland, die castreren in de wei doet, en niet extreem duur is? En wat is jullie ervaring daarmee?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:06

Dap de wurft uit sommelsdijk

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 20:21

Kaspar schreef:

Die hebben we inderdaad al gebeld. Nu zijn we een beetje aan het vergelijken qua kosten. Als ik namelijk zo op Bokt rond kijk, zie ik toch wat lagere prijzen voor een Shetlander, maar nu vraag ik me af waar ze dat hebben gedaan. Alle dierenartsen die we hebben gebeld waren rond de 200 euro, en dat voor een shetje. En op Bokt kom ik prijzen van ong. 80 euro tegen. Dat is toch wel een verschil! Maar alsnog bedankt!

Jes

Re: Shetlander castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:54

De handeling voor een DA blijft hetzelfde, of het nu een groot paard is of een shet.
80€ vind ik toch wel heel erg weinig, mijn man is DA en de goedkoopste in de regio qua castreren (staand) en zit daar toch echt wel boven, geloof ook meer rond de 200€.
Vergeet niet dat een DA ook afschrijvingen en verzekering e.d. heeft. En goedkoop is lang niet altijd beter.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:29

Paarddopette schreef:
Kaspar schreef:

Die hebben we inderdaad al gebeld. Nu zijn we een beetje aan het vergelijken qua kosten. Als ik namelijk zo op Bokt rond kijk, zie ik toch wat lagere prijzen voor een Shetlander, maar nu vraag ik me af waar ze dat hebben gedaan. Alle dierenartsen die we hebben gebeld waren rond de 200 euro, en dat voor een shetje. En op Bokt kom ik prijzen van ong. 80 euro tegen. Dat is toch wel een verschil! Maar alsnog bedankt!

Op Flakkee zul je geen goedkopere vinden. Dan moet je buiten Flakkee zoeken en dan ben je weer meer geld kwijt aan voorrij kosten.

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:08

Wij betalen hier in Dr 50 euro en super goed

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 15:16

akreuze schreef:
Wij betalen hier in Dr 50 euro en super goed

En welke da is dat dan?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:13

Waarom moet het zo goedkoop zijn? Goedkoop is meestal duurkoop. Je kan het beter misschien wat meer betalen, maar daar krijg je waarscheinlijk een stuk betere zorg voor terug!

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:44

Heb er verder totaal geen verstand van, maar houd wel in je hoofd dat een shetlander voor de dierenarts net zo veel werk betekend als een groot paard, dus daar zal de prijs niet van omlaag gaan;)

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:38

Inmiddels is hij al gecastreerd. Verliep goed. Heb het inderdaad bij DAP de Wurft gedaan.