iemand ervaring met schikkeldraad door wonden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabienhtje

iemand ervaring met schikkeldraad door wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:18

mijn paard heeft in de paddock schrikeldraad! lopent 3 stuks rond om.
ze heeft zich zelf week gelden weer open gehaald aan de lint, lint was niet gesprongen.
hij hang hoog genoeg, hoger kan niet omdat er ook nog een shetlander in de ander paddock loopt die overal door heel loopt.

Heeft iemand ervaring hoe je het beste schrikeldraad kan ophangen dat me paard niet weer open snijd.
is ook precies in de koolholte nog een rote plek ook.
paardje is 4 jaar ze loopt ook rondjes in haar paddock.

Tips graag welkom

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:07

Wat is schikkeldraad of schikeldraad, bedoel je soms schrikdraad of prikkeldraad?

XxGipsy

Re: iemand ervaring met schikkeldraad door wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:14

Heb je er wel stoom op staan, want mijn loopt ook gwn door het draad heen als er geen stoom op staat, dan kan het em niks schelen.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:25

Ik weet niet echt precies wat je bedoeld, maar ik denk dat gewoon schrikdraad met stroom het beste is. Kunnen ze zich niet (of lastig) aan openhalen, en meestal als er stroom op staat komen ze er niet eens bij in de buurt.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:03

Telpeva schreef:
Wat is schikkeldraad of schikeldraad, bedoel je soms schrikdraad of prikkeldraad?

het lint staat stroom op
de linten zijn Ako Topline Lint Wit/rood 40mm

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:04

XxGipsy schreef:
Heb je er wel stoom op staan, want mijn loopt ook gwn door het draad heen als er geen stoom op staat, dan kan het em niks schelen.

er staat nog meer stroom op om dat er een paddock veder op een een shetlander staat die wel overaal onderdoor loopt.
staat ook nog op de onderste lijn een paddestoel extra op aan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:07

Schikkeldraad met stoom erop.. Das 1 om over na te denken.. :+

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:07

Paarddopette schreef:
Ik weet niet echt precies wat je bedoeld, maar ik denk dat gewoon schrikdraad met stroom het beste is. Kunnen ze zich niet (of lastig) aan openhalen, en meestal als er stroom op staat komen ze er niet eens bij in de buurt.

heb het van de week me hoefsmid gevraagt en zegt dat het wel het lint is geweest.
mijn paard draai precies op het stuk van het lint.
en til ze het tesnel op en dan snee ze eigen open en blijft het draad ook heel van.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:10

Ik vind de tekst moeilijk te begrijpen, ik had verwacht met een jongere TS te maken te hebben.

Hoe dan ook. Je hebt stroom op het schrikdraad staan en nu heeft je paard een wond erdoor omdat hij is blijven hangen. Staat er dan wel genoeg stroom op? Want dan komen ze echt niet eens in de buurt.

Verder heb ik er geen ervaring mee.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:12

even voor de duidelijkheid.
er staat stroom op meer dan nodig is eigelijk.
op de onderste lint staat nog extra een paddestoel voor de stroom voor een shetlander.
het is Ako Topline Lint Wit/rood 40mm.

Ze loopt echt rondjes in de paddock en met het draaien snij ze open, en blijft het lint heel.
ze blijft naast het lint want weet ook dat er stroom op staat maar ze draai dus de verkeerde kant op waar door ze dus open snij

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:12

LovingTweety schreef:
Ik vind de tekst moeilijk te begrijpen, ik had verwacht met een jongere TS te maken te hebben.

Hoe dan ook. Je hebt stroom op het schrikdraad staan en nu heeft je paard een wond erdoor omdat hij is blijven hangen. Staat er dan wel genoeg stroom op? Want dan komen ze echt niet eens in de buurt.

Verder heb ik er geen ervaring mee.

nee ze blijft niet hangen maar ze snij zich open.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:38

Maar ze draait dus rondjes? Doet ze dat constant? Is het geen stalondeugd dan? (of paddock ondeugd in dit geval).

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:45

LovingTweety schreef:
Maar ze draait dus rondjes? Doet ze dat constant? Is het geen stalondeugd dan? (of paddock ondeugd in dit geval).

nee zijn geen rondjes maar moet denken aan een L vorm.
heeft ze pas sins januari
ene dag is het al smorgen vroeg als ze al net buiten is gezet en ook soms smiddagen en dan is einde van de dag over.
op de geke tijden elkeer soms ook gewoon als ze eten in de paddock geeft.
staat grote kuip water en bal en pion van alles en nog wat.
de paddock is ook zand.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:47

Ik doelde met rondjes op een draai op de plek, anders kan ze haar been niet open maken. Staat ze alleen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:48

Hoe groot is je paddock dan en met hoeveel andere staat je paard daar?
En heb je de stroom op verschillende plaatsen gemeten zodat je weet of overal goed stroom op staat?

En wat doet je paard dan precies stapt die dan eerst over de lint? Want lijkt me vrij lastig om zich aan te snijden als hij er gewoon langs loopt. Misschien even foto plaatsen hoe de boel gespannen hangt zodat we een beetje een beeld krijgen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 16-04-13 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:50

LovingTweety schreef:
Ik doelde met rondjes op een draai op de plek, anders kan ze haar been niet open maken. Staat ze alleen?

ze staan nu alleen in de paddock omdat ze met dit geander ga bezeren.
ze geen lings van haar nog een grote paard staan rechts staat er in de poddock 2 pony's daar naast weer 1 fries.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:52

Deed ze het ook toen ze niet alleen stond? Een paard moet contact kunnen hebben met soortgenootjes.

Wat is geander en geen lings?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:53

Maar hebben jullie dan op koothoogte nog draad zitten? Lijkt me vrij laag, zelfs voor een shetlander.

Zou je toch even op je spelling kunnen letten TS? Er is geen touw aan vast te knopen en zo kunnen Bokkers je ook geen passende adviezen geven.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:54

Tigra_ schreef:
Hoe groot is je paddock dan en met hoeveel andere staat je paard daar?
En heb je de stroom op verschillende plaatsen gemeten zodat je weet of overal goed stroom op staat?

stroom is gemeten en de als goed uit me hoofd zeg is de paddock 5 bij 5.
ik sta sins juni daar nu 1 jaar en staat met 6 ander paarden op de boerderij.
hier voor stond ze op een stal van 35 tot 40 paarden en daar was ze zo druk dan hellemaal niet goed ging dus ging gelijk binnen 2 maanden daar ook weer weg.
ze is van 18-02-2009 en is op het land geboren en ook eigelijk tot nu toe dan ook Februari tot november op het land gestaan.
Februari tot mei half dagjes en dan weer september uitelijk oktober tot november.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:54

Serieus, ik probeer alles te begrijpen, maar met rare zinnen, gekke woorden, met halve interpunctie kan ik me er weinig meer uit opmaken.

Een paard draait rondjes in een L vormig paddock en blijft hangen achter draden? %)

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:59

Joscaa schreef:
Serieus, ik probeer alles te begrijpen, maar met rare zinnen, gekke woorden, met halve interpunctie kan ik me er weinig meer uit opmaken.

Een paard draait rondjes in een L vormig paddock en blijft hangen achter draden? %)

blijft niet hangen maar ze snij zich zelf open door het draaien.
helaas kan ik geen foto plaatsen ander kon in het laten zien juist.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:00

En wat is de reden waardoor je paard tegen schikdraad aan gaat draaien?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:02

Een paddoc van 5 bij 5???? Dat is echt maar net groter dan een box. Weet je dat zeker dat het maar zo klein is??? En als dat zo is als de donder dat paard eruit en nooit weer erin zetten. Als ze maar blijft draaien, en meer zal ze op 5x5 niet kunnen is dat heel slecht voor de gewrichten. Een paddoc moet tenminste 15x15 zijn zodat ze kunnen bewegen.
En als die paddoc idd zo klein is, kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze zich de kogels openhaalt aan het draad. Helemaal als er heel laag een draadje gespannen is voor een shet. het paard heeft zo bij lange na niet genoeg ruimte om zonder problemen te kunnen draaien.

Is de paddoc toch groter, kan je overwegen een extra draad te spannen op borsthoogte van jou paard. Een 15 cm van de normale draad. Daarmee kan ze niet zo dicht op het normale draad wat zo laag hangt.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:04

Joscaa schreef:
En wat is de reden waardoor je paard tegen schikdraad aan gaat draaien?

ze draai naar binnen toe waar door ze dan de benen hoog op tilt

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:06

rina schreef:
Een paddoc van 5 bij 5???? Dat is echt maar net groter dan een box. Weet je dat zeker dat het maar zo klein is??? En als dat zo is als de donder dat paard eruit en nooit weer erin zetten. Als ze maar blijft draaien, en meer zal ze op 5x5 niet kunnen is dat heel slecht voor de gewrichten. Een paddoc moet tenminste 15x15 zijn zodat ze kunnen bewegen.
En als die paddoc idd zo klein is, kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze zich de kogels openhaalt aan het draad. Helemaal als er heel laag een draadje gespannen is voor een shet. het paard heeft zo bij lange na niet genoeg ruimte om zonder problemen te kunnen draaien.

Is de paddoc toch groter, kan je overwegen een extra draad te spannen op borsthoogte van jou paard. Een 15 cm van de normale draad. Daarmee kan ze niet zo dicht op het normale draad wat zo laag hangt.

als goed zeg met grote stappen van mijn is het 6 lang en 6/7 breed.
stal is ietje breder dan 3 bij 3.

ze draai naar binnen en til de benen zo hoog op dat ze dus de onderste draad open snij