Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XxGipsy schreef:Heb je er wel stoom op staan, want mijn loopt ook gwn door het draad heen als er geen stoom op staat, dan kan het em niks schelen.
Paarddopette schreef:Ik weet niet echt precies wat je bedoeld, maar ik denk dat gewoon schrikdraad met stroom het beste is. Kunnen ze zich niet (of lastig) aan openhalen, en meestal als er stroom op staat komen ze er niet eens bij in de buurt.
LovingTweety schreef:Ik vind de tekst moeilijk te begrijpen, ik had verwacht met een jongere TS te maken te hebben.
Hoe dan ook. Je hebt stroom op het schrikdraad staan en nu heeft je paard een wond erdoor omdat hij is blijven hangen. Staat er dan wel genoeg stroom op? Want dan komen ze echt niet eens in de buurt.
Verder heb ik er geen ervaring mee.
LovingTweety schreef:Maar ze draait dus rondjes? Doet ze dat constant? Is het geen stalondeugd dan? (of paddock ondeugd in dit geval).
LovingTweety schreef:Ik doelde met rondjes op een draai op de plek, anders kan ze haar been niet open maken. Staat ze alleen?
Tigra_ schreef:Hoe groot is je paddock dan en met hoeveel andere staat je paard daar?
En heb je de stroom op verschillende plaatsen gemeten zodat je weet of overal goed stroom op staat?
Joscaa schreef:Serieus, ik probeer alles te begrijpen, maar met rare zinnen, gekke woorden, met halve interpunctie kan ik me er weinig meer uit opmaken.
Een paard draait rondjes in een L vormig paddock en blijft hangen achter draden?
rina schreef:Een paddoc van 5 bij 5???? Dat is echt maar net groter dan een box. Weet je dat zeker dat het maar zo klein is??? En als dat zo is als de donder dat paard eruit en nooit weer erin zetten. Als ze maar blijft draaien, en meer zal ze op 5x5 niet kunnen is dat heel slecht voor de gewrichten. Een paddoc moet tenminste 15x15 zijn zodat ze kunnen bewegen.
En als die paddoc idd zo klein is, kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze zich de kogels openhaalt aan het draad. Helemaal als er heel laag een draadje gespannen is voor een shet. het paard heeft zo bij lange na niet genoeg ruimte om zonder problemen te kunnen draaien.
Is de paddoc toch groter, kan je overwegen een extra draad te spannen op borsthoogte van jou paard. Een 15 cm van de normale draad. Daarmee kan ze niet zo dicht op het normale draad wat zo laag hangt.