Prikpaaltjes & draad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Prikpaaltjes & draad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:50

Omdat ik best vaak meedoe aan fotoshoots en altijd de vraag komt of er iemand prikpaaltjes & draad heeft wil ik het voor mezelf gaan afschaffen. Plus ik vind het wel handig als we van de zomer weer lange ritten gaan maken om draad mee te nemen. Kan ik kijken/een poging wagen om een stukje af te zetten tussen wat boompjes.

Goed ik wil dus paaltjes aanschaffen en draad. Maar nu de grote vraag ik heb dus geen idee hoeveel paaltjes en hoeveel draad. Nu zat ik al op de site van agradi te kijken, ik weet al welke paaltjes het gaan worden ik heb alleen geen idee wat een goed aantal is? Hetzelfde geld voor draad ik zag dat de meeste rollen 200 meter zijn. Klinkt lang 200 meter, maar heb ik aan 1 rol genoeg?

Dus bokkers die paaltjes en draad meenemen. Hoeveel paaltjes neem je dan mee en hoelang is je draad?

Picassox

Re: Prikpaaltjes & draad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:56

Ik heb prikpaaltjes en draad voor tijdelijk afzetten van stukken wei bijvoorbeeld, of om de paarden hier in de achtertuin te laten grazen in plaats van in de wei.

Ik heb bij Agradi 20 prikpaaltjes besteld en 1x 200 meter lint. Da's zat vind ik. Kunnen ze in een heel ruim vierkant staan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:12

Picassox schreef:
Ik heb prikpaaltjes en draad voor tijdelijk afzetten van stukken wei bijvoorbeeld, of om de paarden hier in de achtertuin te laten grazen in plaats van in de wei.

Ik heb bij Agradi 20 prikpaaltjes besteld en 1x 200 meter lint. Da's zat vind ik. Kunnen ze in een heel ruim vierkant staan. :j

Super ik zat in mijn hoofd aan 10 paaltjes maar 20 is beter zo te lezen. Ruim vierkant kunnen ze er evt. ook in rennen?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:47

Nee, 10 of 15 is ook echt voldoende. :) 20 is eigenlijk net wat veel! Kleine stukjes rennen kan wel!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:50

Bij de Boerenbond en welkoop heb je ze ook per 12.
Kun je prima weitje van maken.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:36

Ga eens kijken bij Gallagher, het Smart fece is een systeem met draad die opgerold wordt en paaltjes in een geheel.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:41

Je bedoelt zeker de Gallagher Smartfence T4100, eigenlijk zijn deze systemen voor schapen en geiten bedoeld. de Smartfence is nl gevuld met dun schrikdraad en is relatief laag voor paarden.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:29

De meeste prikpaaltjes zijn niet hoger dan bij de Smartfence en ik vermoed dat het niet de bedoeling is om een paard lang en onbeheerd binnen de draad te zetten.