hoeveel zakken strokorrel in stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

hoeveel zakken strokorrel in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 23:21

hoeveel zakken van strokorrel (zakken van 20 KG) moet er ongeveer in een stal van 3mx3m?

arabcarla

Re: hoeveel zakken strokorrel in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:22

Ik deed de 1e keer 4 zakken en daarna elke week 1 als het nodig was, soms was t ni nodig...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:56

Ligt ook aan de kwaliteit van de korrel, ik heb er gehad waar geen strootje te bekennen was maar wat gewoon kattekorrel achtig was van de klei die erin zat, en ik heb er gehad van goede kwaliteit. De goede kwaliteit gaat langer mee, daarvan deed ik 4-6 zakken in een stal van 4*3, elke dag mest eruit en eens per week natte plek,daar woelde ik de rest mee door omdat mijn merrie het at. Dan gooide ik om de week, of elke week één zak erbij. De kattebakvulling (zo noem ik het maar even) was dusdanig dat ik elke dag alles eruit haalde en dus ook veel vaker bij moest vullen, 2x per week een zak.

Overigens, er loopt ergens een heel topic over strokorrels, daar kan je heel veel informatie vinden hierover. :)

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:49

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:49

Bij Strovan raden we aan als volgt : een box van 3x3 m instrooien met 6 zakken.
Een kleiner paard wat minder, een groot wat meer.
Het kan nooit kwaad wat te veel in te strooien bij het begin, dit is geen verlies want u moet dan pas later bijstrooien.
Als u te weinig instrooit in het begin riskeert u te snel aaneenkoeken te krijgen. Eens iets aaneengekoekt krijgt u die koek niet meer los en dient u uit te scheppen.