Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FlyAway schreef:Dat hangt natuurlijk af op welke manier je ze gaat houden. Heb je een weiland, moet je het huren, ga je je eigen hooi maken of moet je het kopen. Heb je ruimte om groter in te kopen, of moet je voor ieder hooibaaltje apart naar de fouragehandel, heb je een bak aan huis, etc, etc.
Wij hebben voor onszelf een hele tijd geleden het rekensommetje gemaakt. We hadden 2 paarden in pension voor 200 euro per paard. We hebben ze nu aan huis en dat kwam op dat moment op 200 euro voor 2 paarden uit, de helft dus. Maar nogmaals, het hangt helemaal van jouw situatie af.
superwoman schreef:Ik denk wanneer je een boeren bedrijf hebt, je minder kosten hebt. Materiaal is er dan al en het onderhoud aan weide en machines en stal moeten ook al gebeuren en heb je dus niet speciaal voor je hobby.
Flyskyhigh schreef:wwillemijn schreef:Ja, dat uitmesten dagelijks valt wel tegen qua tijd. Ben minimaal een uur bezig met het verzorgen van de 2 paarden, en dan heb ik dus nog niet eens gereden. Dat heb ik wel onderschat vooraf.
Kwa tijd komt het wel uit, ik vroeg me echt af hoeveel het ongeveer zou kunnen kosten.
wwillemijn schreef:Ja, dat uitmesten dagelijks valt wel tegen qua tijd. Ben minimaal een uur bezig met het verzorgen van de 2 paarden, en dan heb ik dus nog niet eens gereden. Dat heb ik wel onderschat vooraf.
Flyskyhigh schreef:Zet ze op vlas! Dat scheelt massa's tijd met uitmesten: 5 minuten per dag voor 3 paarden
Bassenqua schreef:100,00 per jaar voor water en stroom hotchocolat ? Dat vind ik erg zuinig berekend hoor!! Als ik na ga met de 7 mini's die ik hier heb lopen dat er dagelijks een liter of 60 doorgaatEn het stroomapparaat het hele jaar draaiende voor 50,00 ? welke energieleverancier heb jij ? Ga gelijk veranderen.