Ik zit nu in de derde van het TVWO, en heb toch stiekem al jaren een grote droom: Na school gewoon de paardenwereld in. In Nederland lukt dat soieso niet omdat het hier werkelijk een vermogen kost om één paard te houden, laat staan misschien wel een stal beginnen.
MAAR.
Sinds zeven jaar heeft ons gezin een huis in Zweden in bezit. Het was liefde op het eerste gezicht, het is gewoon op ons pad gekomen. Mijn vader gaat daar nu een Bed&Breakfast starten, en we gaan er vanaf deze zomer ook kamers verhuren. Maar wat mijn punt dus was: Het huis zelf is niet alleen groot, er zit ook nog eens ongelofelijk veel land omheen! Je zou er enorme weiden kunnen maken, en er staat ook nog een oude stal dicht bij het huis. Nou wilde ik na school een jaartje geld gaan verdienen, en gewoon naar Zweden vertrekken! Mijn vader vond het ook een geweldig idee (Hij rijdt zelf ook paard), en wil dan graag helpen met het renoveren van de stallen. Dat is dus wat ik wil: In Zweden mijn eigen stal/fokkerij/watdanook beginnen. We hebben daar alle faciliteiten zoals land, en mijn vader is heel goed in klussen (en hij is nog wel pianist!).
Maar hoe begin je een stal/fokkerij/watdanook? Ik ga daar natuurlijk niets beginnen voordat ik weet hoe dat nou moet, maar het is toch waar ik uiteindelijk waar ik heen wil. Heeft iemand tips/uitleg/ideeën/watdanook?
Het huis (en het land) is op ons pad gekomen, en wij vinden dat we daar iets mee moeten doen.