voor mensen in pensionstalling-wat zou je willen veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

voor mensen in pensionstalling-wat zou je willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 09:24

Om een beetje idee te krijgen waar mensen vooral tegenaan lopen op een pensionstalling, wat zou je veranderen als je de eigenaar zou zijn op jouw pensionstal?

Collie2008

Re: voor mensen in pensionstalling-wat zou je willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:35

Grotere paddocks, extra voerbeurt (hooi/kuil) zomers mogelijkheid groepsweide (op zich was dat er al wel, dit jaar niet meer, probleem is dat mijn ruin alle merries dekt, dus ik zou een ruinen weide willen (maar de andere ruinen eigenaren willen dat niet) Longeercirkel met agterbergbodem. Grotere kastjes, Overkapte trailer stalling

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:38

Ik ben heel tevreden over de pensionstalling waar ik sta, zomers kunnen ze de hele dag (en nacht) naar buiten, ze krijgen voldoende eten, we hebben fijne faciliteiten, en ook in de winter kunnen ze op de paddock. Enige nadeel is dat onze paddocks extreem modderig worden zodra het gaat regenen, dus ik zou graag zien dat de kwaliteit van de paddocks omhoog zou gaan (door eventueel een andere onder bodem te gebruiken). Echter, dit kost handen vol geld (hebben in totaal 15 paddocks ofzo, waar elk 2-3 paarden op staan), dus het is begrijpelijk dat daar niks aan gedaan wordt.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:39

Een rijbak (met goede bodem), een drogere zadelkamer liefst met kasten, een poets/was plaats, paddocks voor de winter en nat weer, betere omheining en een hek rondom het erf.
Denk dat dat wel t belangrijkste is.

Sannegabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:20

Bij ons op stal is er geen wasplaats en dat is toch wel vervelend zeker omdat waar de kraan hangt geen plaats is om je paard te wassen dus moet je met emmers gaan sjouwen

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:24

eigenlijk ben ik blij met hoe ons pensionstal is :) fijne buitenbak, grote weides, mooie stallen, wasplaats en eigenlijk alles wat ik nodig heb is er ! :j

Kannibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:18

ik ben ook blij met onze pensionstal! 2 binnenbakken, 1 buitenbak, meerdere paddocks, longeercirkel, genoeg mogelijkheden qua wei, stapmolen, paarden worden gevoerd, stallen worden uitgemest.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:34

Ik zelf zou op mijn huidige stal meer ruwvoer en meerdere voerbeurten doen. En de paarden meer naar buiten in de winter met gevulde slowfeeders in de paddocks. Buitenbak zou een nieuwe, knappe bodem krijgen. En ik zou beter willen mesten...
Warm water op de spuitplaats zou ik ook wel willen. En ik zou trouwens de hele zooi verhuizen naar een plek tegenover het bos, duin of strand :+

's Zomers is het nu een prima stal, op de buitenbak na dan. Zo snel als het kan 24/7 buiten tot ca. oktober.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:31

Hihi, heb een eigen kleine stal met drie paarden van anderen en kan nog genoeg bedenken wat ik zou willen verbeteren of veranderen... Nu de zak met geld nog!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:34

Ik zou in de winter onbeperkt hooi willen op het land, ivm verveling, warmhouden (ze staan 24/7 buiten zonder beschutting) en zandkoliek van 1 van de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:38

Mag iets opgeruimder op het erf, ik zou graag een betere bodem in de binnenbak willen en een buitenbak, die hebben we nu niet echt, is meer een grote paddock.

Voor de rest ben ik heel tevreden!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:48

Grotere paddocks, hooi op de paddocks, droge paddocks, goede bodem in buitenbak,longeerkraal en stapmolen, erf opruimen, paarden aan de hand binnen en buiten zetten, kruiwagens maken, licht repareren, wc repareren, hekken van de wei/paddocks repareren,stal opruimen zodat hooi binnen kan staan en dus niet meer wegwaaid, paarden langer buiten, water voorziening op de wei en in de stal repareren. En er zullen vast nog wel een paar dingen zijn.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:01

Swinters ook op land, of groepspaddocks. paddocks zijn me te klein.
Evt de mogelijkheid om swinters ook snachts buiten te blijven. En grotere stukken land.
Maar mn eerste punt vind ik het belangrijkst:).
Verder ben ik tevreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:28

Cowgirl, jeetje je hebt wel heel veel dingen die je zou willen veranderen, weet je zeker dat je daar wilt staan met je paard? Niet gemeen bedoeld hoor.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:07

Ik zou als enige aan de bak werken, goed draineren en minder zwaar maken. Oh, en andere omheining als het even kan haha. Verder perfect! (de bak is trouwens nog maar redelijk recent aangelegd en moet nog gewoon aan gewerkt worden)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:10

Grote paddocks, de bak minder zwaar maken, de stal en zadelkasten enz opnieuw verven want die zien er niet uit :')

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:15

kriistellx schreef:
Grote paddocks, de bak minder zwaar maken, de stal en zadelkasten enz opnieuw verven want die zien er niet uit :')

het verf gedeelte is op te lossen door van de zomer een stal klus dag te plannen

dan ziet alles er weer fris uit en nog gezellig ook?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:24

lady62 schreef:
kriistellx schreef:

het verf gedeelte is op te lossen door van de zomer een stal klus dag te plannen

dan ziet alles er weer fris uit en nog gezellig ook?

Wij hadden dat vorig jaar inderdaad.
Staleigenaar regelde verf.
En wij gingen met zn allen aan de slag een dagje.
Iedereen verfde zn eigen stal en kast, en ging dan elkaar helpen.
Gelijk even onkruid weggehaald nu we bezig waren.
Met een kruiwagentje t land over voor troepjes.
En de losliggende troep op t terrein in een container gegooid.
Moet wel zeggen dat ik ook erg gezellige stalgenoten had toen.
Weet niet of ik er nu nog even blij mee wezen zou:)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:25

hoe kan het er na een jaar dan weer zo beroerd uitzien ?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:30

Al het afzetlint in de weilanden vervangen, binnen poetsplaats afmaken, mooie poorten(nu word alles gesloten met touwhalster) en het overtollige zand uit onze bak voor storten in de paddocks. Eventueel nog de buitenstallen opknappen; zijn 4 kleinere stallen waarvan 1 permanent ongebruikt, zou er 3 normale stallen van maken door wat te schuiven met de tussenwanden)

Maar ben wel erg tevreden hoor :D wij hadden het er laatst over met epde meiden van stal om met zn allen de 1e 3 punten aan te pakken :)

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:33

Bij de stal waar ik nu nog sta (verhuis volgende week) hebben we geen warm water..geen solarium.. geen wc..geen buitenbak..geen stapmolen..geen gras op de weides.. verder is het er prima, grote stallen en je hebt alle vrijheid.

Ik heb toch gekozen voor wat meer luxe.. dus alles wat hier boven genoemd is..is er wel op de nieuwe stal! *\o/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:38

Ik heb een tijdje een paardje gereden voor iemand die op een pensionstal stond. Alles was daar echt prima in orde, het puntje wat ik dan nog zou kunnen noemen zou zijn: warm water voorziening. Ze hadden daar alleen koud water op de wasplaats en dat was niet altijd even ideaal, als het al niet meer hartje zomer was, dan was het al niet heel erg handig meer om paardje even af te spoelen na intensief werk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:48

-Iets meer paarden;
-Warm water op de spuitplaats;
-Directere uitrijmogelijkheden.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:53

Ik ben superblij met de stalling waar mijn paard staat. Dagelijks veel weidegang in groepen, ruime lichte stallen, midden in het bos, goede 20x60 bak, kleine bak en longeercirkel en een goede sfeer. Maar als ik dan iets mag zeuren.. deze winter had ik wel graag een binnenbak gewild!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:56

Naast opstrooien ook dagelijks uitmesten. Verder ben ik zeer tevreden :j