Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Inzaaien is het beste in het najaar. dan is de grond vochtig genoeg
ik heb zandgrond, lastige grond inderdaad, in de zomer erg droog
flappie2 schreef:Ik heb zojuist contact gehad met barendburg, hun zeggen dat als de temeratuur straks weer omhoog gaat het graszaad gewoon zal ontkiemen. Volgens hun vriest graszaad niet kapot, wel net ontkiemt graszaad. Aangezien het bij mij nog niet is ontkiemt zal het gras straks gewoon opkomen volgens hun.
Ff afwachten dus wat het gaat doen.
maaike2800 schreef:iemand die weet wat je het beste kunt inzaaien en vooral waarom en op wat voor grond?
meggiemeg schreef:Iedere boer hier zaait gras in het najaar. gras inzaaien rond september \ oktober kan primaLynn_Nikita schreef:Inzaaien is het beste in het najaar. dan is de grond vochtig genoeg
ik heb zandgrond, lastige grond inderdaad, in de zomer erg droog
Je mag niet te laat meer inzaaien in het najaar, hou daar wel rekening mee.
Ik sta nu ook voor de keuze, wij gaan het land op zodra het kan, 1 deel ligt erg laag en is daardoor nu nog te vochtig om met het zware spul er op te gaan.
Ik laat het werk doen door een goede grondwerker, hij ploegt eerst de oude wei om, dan vervolgens wordt de wei bol gelegd om betere afloop naar de rondliggende sloot te krijgen. Nu ligt de wei hol.... Dan gaan we inzaaien, ben er nog niet uit welk mengsel het gaat worden, die van Pavo spreekt me ook wel aan.