Ik ben bezig met een maquette, als in de zin van een droomplekje als het ware.

Nu heb ik een plaat die best groot is en heb ik bedacht dat het schaal 1:64 gaat worden.
Dit houd in dat ik een 'kavel' van 76,16m * 44,16m heb.
Om het huis en het stal gebouw wil ik voldoende ruimte hebben dat je een rondje kan rijden wat volgens mij echt ideaal is met trailers, trekkers e.d. Nu heb ik aan de voorkant het huis geplaatst, daar achter de stallen (met een tuintje er tussen). Naast het huis aan de voorkant de bak en het achterste gedeelte is dan 1 groot stuk weiland. Nu heb ik achter de bak nog een paddock gemaakt.
Alleen het weiland is nu 21,86m * 44,16m, bijna 1 ha dus.
Ik heb 3 stallen in het stalgebouwtje en mijn bedoeling is om er 2 paarden te houden, maar er is dus een 3e 'reserve' stal.
Mijn vraag dus of de grote van dat weiland reeël is? Natuurlijk is hoe groter hoe mooier maar dan moet ik flink schuiven in de indeling.

En voor de gene die het leuk vinden om ook te 'tekenen' (dit is overigens absoluut NIET de indeling zoals ik hem nu heb hoor):
http://img694.imageshack.us/img694/8408 ... rijtje.png
Pijltje huis in is voordeur, pijltje huis uit is achterdeur, pijltjes bij de stallen zijn in/uitgangen de andere lange kant zijn dan de stallen met luik naar buiten.
Even wat dingen getekend die volledig in verhouding zijn.

De bak is exact 20m * 40m en ook de buitenste zwarte lijn is precies de afmeting van de plaat die ik heb.
De afbeelding zelf is hier overigens niet exact op schaal maar hierin kun je dus wel goed 'verhoudingen' tekenen.
Iemand ideeën? En is dit reeël? Ik ben echt knudde in afmetingen voor 'weilanden'.....
En wat moet je aan houden voor bv. minimum breedte pad voor een trekker? Of als je de mesthoop hebt, wat is daar een goede afmeting voor en wat moet je aan houden voor de draaicirkel van de trekker om hem leeg te halen etc?