Misschien een beetje rare vraag maar misschien heeft iemand DE oplossing. Mijn merrie heeft nu een rhino deken op, zit op zich prachtig maar aan de voorkant zit zo'n klittenbandsluiting bij die ronde ring en daar komen haar manen steeds tussen. Heeft iemand een goede tip om dat te verhelpen? Klittenband eraf is geen optie want dan blijft de deken open staan.
Mallootje
Geplaatst: 18-03-13 17:04
Misschien kan je over de borstsluiting heen nog een 'lapje' laten naaien die je met een gewone dekensluiting vast kan doen, iets meer opzij? Zoals bij de optimo:
Zorg je er goed voor dat het complete klitteband goed tegen elkaar zit? Als er ook maar een klein hoekje los zit, kan daar haar in komen.
Klitteband goed schoonhouden van haar en zand helpt ook.
Ik heb dezelfde deken en ook een paard met lange manen, maar zolang ik zorg dat de rechthoekjes klitteband echt goed sluiten, dus geen klein hoekje niet tegen elkaar, gebeurt er bij mij niks. Nog even goed nadrukken, ook vanaf de binnenkant, dan moet het goedgaan!
Nouvel
Geplaatst: 18-03-13 19:53
Echt goed sluiten inderdaad, en misschien de manen vlechten en zo nodig de vlecht dubbelslaan zodat de manen minder snel in de buurt komen van de sluiting?
Christah
Geplaatst: 20-03-13 17:17
Heb ook een Rhino deken met klittenband onder de borstsluiting, en ook een paard met hele lange manen. Ik plak het klittenband tot op de millimeter nauwkeurig (even hoog, recht, etc) stevig op elkaar, zorg ook dat het klittenband schoon blijft en heb dan geen last van manen die er tussen komen.
Ik heb trouwens wel een Rhino deken met rechte borstsluitingen en geen ronde ring. Kan me ook voorstellen dat het klittenband beter afgedekt wordt door zo'n rechte borstsluiting...