Ik had een vraagje. Ik wil een slowfeeder net anschaffen. Maar ik weet niet hoe ik het hooi erin moet doen. Tenminste met uitschudden. Weet wel natuurlijk waar de opening zit. Want wil niet dat er stof in het hooi blijft zitten. Iemand ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 17-03-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Oeps, dank je wel. Wist niet waar ik het moest neerzetten.
Heb nu een slowfeeder gekocht, en nu wachten tot dat het binnenkomt. Dan kijken of het iets is. In ieder geval allemaal bedankt.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 17-03-13 21:14
Ik heb een zwarte cementkuip,ik maak het net helemaal open , leg het in de kuip en span de bovenkant over de rand , zodat er een grote opening ontstaat en doe dan los hooi erin, anders wordt het wel 25 kg wat erin past en trek het koord dicht en hang het op. Zo hoef ik niks erin te wurmen, en kan ik het makkelijk vullen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-03-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
capopjekop
Geplaatst: 17-03-13 21:14
Ik schut het ook niet uit. En anders gewoon de plak erin doen, dan uit elkaar trekken en een handvol pakken en heen en weer schudden. Als je paard niet tegen stof kan, kun je het ook stomen of weken. Dan hang je gewoon je gevulde hooinet in een kliko en doe je er eerst kokend water in. Of je dompelt het met net en al onder en laat het een tijdje weken.
stitchlover
Geplaatst: 18-03-13 08:47
twee spijkers aan de muur lusjes van het net daar aan hangen dan het 1 hand het net open houden en met de andere hand het hooi erin doen. Je kan ipv. de spijkers ook handvatten van de kruiwagen gebruiken. Dit vind ik de makkelijkste methode ik heb mijn net altijd in zo'n 30 seconden gevuld.