Ik ben er vroeger mee gestopt, omdat ik geen tijd had, het te gevaarlijk vond omdat ik geen les kon krijgen enz ...
Maar ondertussen heb ik iemand die me les aan huis kan en wil geven
.Maar helaas ik kan enkel op zaterdag en zondag gaan rijden, de rest van de week zal het beestje gewoon op de wei mogen verder genieten van haar grasmaaier taak.
Het gaat om een 9-jarige merrie die ondertussen een 4-tal jaar stilstaat (toen zat ik er voor het laatst op).
De eigenaar ziet het zitten, mijn nieuwe lesgeef mens zit het zitten ... maar ik heb er toch een beetje twijfels over. Is dit eerlijk voor het paard?
Het is zeker niet de bedoeling om zwaar dressuurmatig te gaan rijden, ze is eigenlijk nooit goed gereden (ik geef het toe, mijn schuld) dus ze moet een hoop leren. Gewoon basis, ontspannen en 3 gangen die in orde zijn, dat zou al meer dan genoeg zijn.
Wat denken jullie? Is het verantwoord of laat ik haar beter gewoon staan.
Een andere bijrijder zoeken voor door de week is geen optie, ze hebben niet graag "vreemden" op hun erg, evt. kan ik het zoontje zo gek krijgen haar 1 keer in de week extra te rijden, maar dat zal vooral van mevrouw haar gewilligheid tot braafpaard zijn afhangen.
)