Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe thuis voor mijn merrie.
Ze word in mei gedekt en daarom moet ze ergens komen te staan waar ze tijdens de dracht in het oog gehouden kan worden.

De weide waar ze nu staat, is afgelegen, wonen geen mensen in de buurt en de mevrouw van het pension woont ook een eindje verder en komt maar 1 x per dag.
Ik ben dus op zoek naar een pension aan huis en waar veel mensen komen zodat ze zeker in het oog gehouden word wanneer ik er niet ben.
Ik had iets gevonden maar die meneer ziet het niet zitten om een drachtige merrie in het oog te houden en daarna een veulen op de weide te hebben. Hij heeft geen ervaring met jonge paarden en ziet het dus echt niet zitten. Jammer! Het had echt ideaal geweest...
Nu heb ik nog iets gevonden. Een kilometertje van mij thuis en ze voldoen zowat aan alle eisen die ik heb

De paarden staan dag en nacht buiten. Er is een soort paddock paradise gecreëerd. De paarden hebben een leefruimte van 1,5 ha opgedeeld in verschillende stukken. Ze lopen van stuk naar stuk via een wandelpad. Dit wandelpad loopt ook helemaal rond de leefruimte dus ze kunnen een flinke ronde galopperen rond de 'weide'. Er zijn grasstukken maar ook een verharde stukken met afdak waar ze droog kunnen staan, zandstukken en een zandheuvel waar ze droog kunnen liggen. De paarden staan maximum met 4 in deze leefruimte.
Er zijn voederplekken waar ze hooi en voordroog kunnen eten. Ze hebben dag en nacht hooi tot hun beschikking via slowfeeders.
Er is een watersysteem met zo'n bal die de paarden moeten induwen om te kunnen drinken. Op die manier blijft het water proper.
Voor de rest is er een binnen en buitenbak en een roundpen.
Krachtvoer moet ik zelf halen en zelf geven. Mest opkuisen moet ik ook zelf doen tenzij ik opleg.
Ik heb dit alles voor 200 euro per maand maar omdat ik geen mest kan kuisen door mijn dubbel leven (ik woon deels in antwerpen voor het werk en deels in regio leuven), betaal ik 250 euro de maand omdat iemand anders dan de mest kuist.
Voor de rest is het een familiale sfeer aangezien we maar met 4 eigenaars zijn en dan de mevrouw van de stalling zelf

Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie dit goed qua prijs of teveel? Of mss zelfs te weinig?

Als jullie nog vragen hebben over de huisvesting, accomodatie, stel ze maar!