voorbereiden fotoshoot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

voorbereiden fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 19:44

volgende maand heb ik samen met mijn verzorg tinker, een fotoshoot
maar hij staat 24/7 buiten hoe kan ik hem het beste klaar maken,
kan hem wel wassen als het weer het toelaat, maar hij gaat daarna de wei weer in, en met de manen en staart invlechten?
ben ik weer bang dat ie ergens in blijft hangen,
s'middags moeten we daar zijn, maar hij moet de trailer nog op, hoe doen jullie dat?

heb het nog nooit gehad, dus weet niet goed waar te beginnen,
wat nemen jullie mee tijdens foto shoot

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:10

Als ik foto's ga maken bij iemand die een vuil paard heeft heb ik er eigenlijk al helemaal geen zin meer. Dat komt dan een beetje over alsof het 'maar even' foto's zijn terwijl het voor een fotograaf toch veel werk is. Dan heb ik het niet over de foto's op het moment, maar vooral de uren thuis achter de computer, nabewerking, uitkiezen welke het beste zijn,... Eventueel een dun regendeken op na het wassen. Of een fleecedeken, vliegendeken oid. Neem aan dat hij bont is? Op de foto zie je het ook heel snel als wit niet meer wit is.
Moest het mooi weer zijn een uurtje a 2u voor je vertrekt wassen, dan wat rondjes stappen tot hij droog is en de trailer op.
Denk aan een reserve halster, een 2e touw, wat snoepjes, iets waarvan je weet dat hij zijn oortjes naar voren mee doet. Plastic zakje oid. Als je hem wil invlechten neem dan ook een aantal elastiekjes bij de hand. Moest hij ergens tegen schuren en het elastiekje lost dat je het snel weer mooi kan maken. Neem ook vochtige babydoekjes mee om wat oogprut of snot mee weg te halen.

Citaat:
s'middags moeten we daar zijn, maar hij moet de trailer nog op, hoe doen jullie dat?

Wat bedoel je met dit zinnetje? Is hij niet gewend om te trailer op te gaan? Oefen dan op voorhand genoeg, zodat je je de dag zelf daar niet druk om hoeft te maken. Zeker om terug te komen, niet dat je daar problemen krijgt omdat je hem er niet op krijgt.

Edit: wordt er ook gereden op de fotoshoot? Want dan moet je wel heel wat meer meenemen ;)

joyca

Re: voorbereiden fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:14

ik bedoel met de trailer dat hij dan gaat poepen en als zijn benen dan weer vies worden

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:16

ik wil hem wel een deken op doen maar ben bang dat ie dan juist gaat zweten, en wil ook juist dat ie mooi is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:17

Gewoon een spons met een emmertje water meenemen. Als hij dan nog gepoept heeft kan je gewoon even met een spons het vieze wegpoetsen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:19

Kan je hem niet iets van te voren wassen, zodat je hem niet meer de wei op hoeft te doen?
Van zijn staart, zou ik als ik jou was, 1 grote vlecht maken.
Als hij dan op de trailer poept, is zijn staart niet helemaal vies en hoef je alleen zijn benen nog even goed te poetsen.

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:23

ik volg dit ook eventjes :)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:23

ja daar dacht ik ook aan of iets om de staart even heen doen en vlak van te voren eruit halen, ik ga even met mijn zus overleggen die helpt mij mee, die dag

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:27

Oh ja, zo bedoel je. Wij hadden altijd zo een kleine bidon mee met water, was ook nuttig als de paarden dorst hadden. Dan een emmertje en een spons. Gewoon de staart over de stang doen vanachter. Bij mijn paard bleef het dan toch altijd proper.
Neem trouwens ook een longeertouw mee. Als er geen mogelijkheid is tot losgooien kan je hem even aan de longe wat laten lopen. De fotografen mikken dan wel dat jij er niet opstaat en vaak werken ze het touw dan ook mooi weg zodat het lijkt alsof hij losloopt.

Als er echt geen andere mogelijkheid is dan hem op de wei te laten na het wassen. Dan zou ik persoonlijk hem een tijdje op voorhand gaan wassen, eventueel manen invlechten. Net voor je vertrekt met een borstel erover, vieze vlekken weer natmaken en schoonmaken. En dan nog wat water mee voor de poepvlekken van op de trailer.

Je hebt trouwens ook staartzakken: http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... rtzak.html ZIjn verschillende modellen in, ook niet zo strakke.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:34

ok, en is het mooier als ie erg glimt of niet te hij is zwart wit

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:40

Een glimmend paard vertegenwoordigd een gezond paard. Dus het is mooier om hem te laten glimmen. Natuurlijk moet het er niet over gaan he, het is geen spiegeltje. Maar een mooie glans staat ook mooi op de foto.

Denk ook aan de hoefjes, was die met een spons ook goed af net voor je de trailer op gaat. Zie dat ze droog zijn als je op locatie bent. Heeft hij ook op zijn hoefjes gepoept, was dat ook af en probeer het droog te krijgen. Anders zal al het zand erop plakken en dat zou ook zonde zijn van het plaatje.