Als ik foto's ga maken bij iemand die een vuil paard heeft heb ik er eigenlijk al helemaal geen zin meer. Dat komt dan een beetje over alsof het 'maar even' foto's zijn terwijl het voor een fotograaf toch veel werk is. Dan heb ik het niet over de foto's op het moment, maar vooral de uren thuis achter de computer, nabewerking, uitkiezen welke het beste zijn,... Eventueel een dun regendeken op na het wassen. Of een fleecedeken, vliegendeken oid. Neem aan dat hij bont is? Op de foto zie je het ook heel snel als wit niet meer wit is.
Moest het mooi weer zijn een uurtje a 2u voor je vertrekt wassen, dan wat rondjes stappen tot hij droog is en de trailer op.
Denk aan een reserve halster, een 2e touw, wat snoepjes, iets waarvan je weet dat hij zijn oortjes naar voren mee doet. Plastic zakje oid. Als je hem wil invlechten neem dan ook een aantal elastiekjes bij de hand. Moest hij ergens tegen schuren en het elastiekje lost dat je het snel weer mooi kan maken. Neem ook vochtige babydoekjes mee om wat oogprut of snot mee weg te halen.
Citaat:
s'middags moeten we daar zijn, maar hij moet de trailer nog op, hoe doen jullie dat?
Wat bedoel je met dit zinnetje? Is hij niet gewend om te trailer op te gaan? Oefen dan op voorhand genoeg, zodat je je de dag zelf daar niet druk om hoeft te maken. Zeker om terug te komen, niet dat je daar problemen krijgt omdat je hem er niet op krijgt.
Edit: wordt er ook gereden op de fotoshoot? Want dan moet je wel heel wat meer meenemen