Spiegel piste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Spiegel piste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:47

Ik sta op een heel fijne pensionstal. Persoonlijk heb ik alles wat ik moet hebben, maar toch een puntje wat voor mij wel belangrijk was.
Ik ben altijd gewend geweest om met spiegels in de bak te rijden, nu hebben alleen maar een buitenbak zonder spiegels.

Omdat ik toch graag op het moment zelf wil zien hoe ik zit en hoe mijn paard precies loopt zou ik toch graag een spiegel willen.
Staleigenaar zei dat als ik het zelf betaald het wel mocht. In principe stonden we daar alleen (eigenaresse van mijn paard, dus mijn paard en dan nog eentje van haar) samen met de dochter van de pensionhouder. Toen ik zei dat ik er eens voor ging kijken waren er ook nog geen pensionklanten. Nu wel 3. Anders deed ik het voor mij, maar stel dat iemand een dure spiegel stuk maakt, wie gaat me dat komen zeggen? Als het vroeger dan kapot zou zijn dan wist ik wie het was geweest, maar nu dus niet.
Ik wil dus nog steeds een spiegel, maar niet het geld er aan uit geven wat een echte bakspiegel kost. Vooral omdat we dus nu de piste delen.

Nu goed, waar ik het dus over wil hebben is of iemand een idee heeft om een goedkope en veilige spiegel te maken.
Ik heb op mijn deur een soort plakfolie hangen wat dus een spiegel is. Het is geen perfecte spiegel maar ik zie er meer als genoeg ik. Die folie kostte maar iets van een 2 euro voor 3 meter en 1m breed. Dus ik dacht als ik dat nu op een houten plaat maak en dan latjes op de randen zet tegen het loskomen en regen. Dan er nog een soort afdakje boven maakt zodat de regen niet in het hout trekt. Zou dat haalbaar zijn? Liefst iets dan wat toch een jaartje meekan? Als de prijs niet te duur is (60 euro oid?) dan vind ik het geen probleem om het elk jaar opnieuw te maken.
Eventueel kan het wel in de winter binnengehaald worden.

Edit: aan de stalhouder vragen is geen optie aangezien hij bezig is met verbouwingen aan het huis en dus liever geen investeringen doet die voor hem niet nodig zijn. Een spiegel is ook niet heel erg belangrijk natuurlijk, maar het zou me wel erg helpen in de training.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:20

ik heb zo een spiegel gemaakt en het was niet een groot succes, het is erg wazig en mat.

Een optie is gewone spiegel bij glasleverancier kopen, deze met speciale menie aan de achterkant goed verven zodat hij helemaal afgedicht is.
Dan met spiegellijm op een grote plaat lijmen en met anti inbraakfolie afwerken, mocht de spiegel dan onverhoopt kapot gaan blijven de stukjes aan de folie kleven en liggen ze niet in de bak.

Als de spiegel op een stevige constructie staat net buiten de bak zal hij niet snel kapot gaan lijkt me.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:19

Het is net dat wat me redelijk duur gaat lijken. Een echte spiegel kopen en paard- en weerproof maken.
Dat kan daarbij ook stuk gaan, en net omdat er nu ook andere mensen op pension staan wil ik liever iets goedkoper, wat niet snel stuk kan (door een stamp oid).
Maar was de spiegel ook al wazig toen je hem er net op plakte? Die ik hier in mijn kamer heb is na 3 jaar nog steeds prima, geen bultjes of wazig. Lijkt me natuurlijk wel dat dit sneller verslechterd onder invloed van weer.

Zou misschien een soort spandoek, zoals de reclame op wedstrijden, kunnen? Dat ik het dan na het rijden ook gewoon weer weg kan steken? Vrees dat dat niet realiseerbaar is. Zou wel handig zijn, dan hang je het net waar je wil en als het regent oid laat je het gewoon voor een keer binnen.

Edit: net buiten de bak... Hmm we hebben een hek met brede planken Achter de planken is de wei en aan de andere kant is een struik met daarnaast een veld. Volgens mij kan ik het dus niet echt buiten de bak doen, tenzij er net tegen. Maar ook dan is het gevaar dat het stukgaat groter als in de piste.

Dit is het hek en de spiegel zou dan op de AC lijn komen. A is terhoogte van paard zijn achterbeen.
Afbeelding

Alles wat achter de bak staat moet nog weg, is een soort kooi met hout in. Maar daartussen kan het ook niet aangezien die kooi nog weg moet.
Laatst bijgewerkt door Leen op 08-03-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

desi92

Re: Spiegel piste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:21

kun je het er niet met de andere 3 pesnionklanten over hebben om de kosten voor de spiegels te delen? zo heeft iedereen de verantwoordelijkheid erover.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:29

Goh het ding is dat eentje maar tijdelijk blijft, eentje enkel in de winter en een die blijft voor een langere tijd. Mijn paard staat daar nu 6 jaar en ik 4. Het is pas sinds een half jaar dat er pensionklanten bijzijn. En die komen dan meestal maar voor kortere periodes. Dus ik vrees dat we daar niet veel mee kunnen regelen.

Edit.. ik zie nu wel dat dat redelijk laag is dan? Gewoon tegen het hek?

Iemand eventueel ervaring met zo een spiegel (zie link)? En hoe heet dat precies? Kan je dat ook zelf kopen of wordt dat alleen door de staat opgehangen?
We hebben 2 verlichtingspalen waar zulke spiegels wel tegen kunnen. Dan heb ik toch een beeld.

http://fotocompetitie.upc.nl/original/5 ... uitrit.jpg

_Gummybear

Re: Spiegel piste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:18

Meestal kun je ze in speciale winkels wel kopen.