Speelbal met geur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje199

Speelbal met geur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 15:12

Hallo,

Wat ik me afvroeg, als ik een speelbal zou kopen voor in de stal.
Zal ik deze dan met geur kopen?
Waarom wel/niet?
En is het slim om deze dan op te hangen?
Want ja, die bal gaat natuurlijk door de stal maar word de bal dan niet heel erg vies?
Of zijn er andere dingen waarmee jullie paarden zich vermaken in de stal?

Alvast bedankt!

no--a

Re: Speelbal met geur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:10

Denk dat het vies worden niet zo'n punt is. Neem aan dat het om een Jolly bal gaat en die kan je als ze echt te vies worden gewoon even schoonspuiten;)
Verder lees ik even mee, vind het altijd leuk klinken zo'n geurtje aan een speelbal maar weet niet of het voor de paarden ook echt een plus is...?

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:17

Een jollybal gaat lang mee en kun je ook gewoon schoonspuiten.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:19

Je kunt als speeltje natuurlijk ook in een petfles gaatjes maken en hem vol stoppen met biks, daar zijn ze ook een tijdje mee bezig :)

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 09:22

En hoe zit dat met de geur, heeft dat echt meer waarde?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:41

Als je de Jolly Ball bedoeld die spuit je zo weer schoon hoor. Ophangen of gewoon op de grond, maakt voor de bal zelf niets uit.
Is meer voor het paard zelf, de ene vind het helemaal geweldig als de bal hangt en de andere als die op de grond ligt.
Of de geur echt een meer waarde heeft, dat hangt ook van je paard af. Sommige paarden gaan er daardoor veel fanatieker mee spelen.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:14

Mijn paarden hebben beide een jollybal in stal maar spelen er niet mee. Heb ook een speel bal waar snoepjes in kunnen , nou dat is echt een groot succes hoor :D

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:24

Hoe hangen jullie eigenlijk zo een himalaya liksteen op?

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:26

met een kapot halstertouw want het touwtje wat er bij zit
breekt met 1 dag af

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:49

Gewoon met het touwtje dat erbij zit, blijft prima hangen in stal

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:53

kiki1976 schreef:
Gewoon met het touwtje dat erbij zit, blijft prima hangen in stal

En waar hang je dit aan op?
Aan de tralies?
Hoe doe je dan dan?
Of zit er geen knoop in?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:55

het kan gewoon aan de tralies.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:27

Idd gewoon aan de tralies, zelf er ff een goede knoop in maken.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:43

x_lonneke schreef:
Een jollybal gaat lang mee en kun je ook gewoon schoonspuiten.

Nou bij mij niet hoor :n

Vorige week woensdag 1 gekocht en afgelopen woensdag had "mijn clan" hem al vermoord :oo
Ik zag al dat de jolly-bal behoorlijk te grazen werdt genomen en waarschijnlijk heeft er een lomperd op gestaan want hij was helemaal ingedrukt. Mijn man heeft nog geprobeerd hem te reanimeren maar hoogst waarschijnlijk is het ventiel er uit dus zeg maar dag met je handje :evaw:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:36

Heb jij een echte dan? Want een Jolly Ball heeft namelijk geen ventiel, en zelfs wanneer het hele handvat eraf is gaat de bal nog terug in de originele vorm.
Wij hebben er hier namelijk ook eentje voor de honden waarvan het handvat mist en er elders een gat in gebeten is. Wij hebben hem als proef in de bankschroef gedaan en helemaal geplet, maar is toch weer terug gegaan in de originele vorm

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:04

kiki1976 schreef:
Heb jij een echte dan? Want een Jolly Ball heeft namelijk geen ventiel, en zelfs wanneer het hele handvat eraf is gaat de bal nog terug in de originele vorm.
Wij hebben er hier namelijk ook eentje voor de honden waarvan het handvat mist en er elders een gat in gebeten is. Wij hebben hem als proef in de bankschroef gedaan en helemaal geplet, maar is toch weer terug gegaan in de originele vorm

Ik neem aan dat ik een echte heb, er staat jollybal op. (En we dachten dat er iets van een ventiel in moest hebben gezeten)
We hebben hem wel weer uitgedeukt met lucht maar hij is niet meer mooi rond en als hij ingedrukt wordt gaat hij volgens mij ook niet meer terug naar zijn ronde vorm
Straks gaan ze weer naar buiten en de bal ligt al buiten te wachten, ik ben benieuwd wat er vanavond nog van over is...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:15

Ik heb even de verpakking opgezocht maar het is wel de echte hoor :j

Jolly ball van horsemen's pride incorporated the ultimate ball.
En dit moest trouwens de appel geur zijn (ik heb niets geroken)

Er staat trouwens niets op van garantie ofzo maar wel een email adres.
Als blijkt dat mijn bal het vanavond echt niet heeft overleefd denk ik dat ik er maar eens een mail aan waag...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:43

Nou de bal is weer compleet in elkaar gestampt, dus dat wordt hem niet. :n

Ik heb zojuist maar een mailtje naar de fabrikant gestuurd, kijken of ik antwoord krijg.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 16:00

Dat is zeker jammer!
Hopelijk krijg je reactie!
Dus als ik voor 3 euro meer een geur bal heb zeggen jullie doen?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:26

Ik vraag me af of dat wat uithaald een geurtje, ik denk dat het meer aantrekkelijker voor de eigenaar is dan voor het paard.
Ik heb nog nooit een paard kauwgomballen zien kauwen, dus waarom dan die geur? :=
Als ze spelen doen ze het volgens mij voor de bal en niet voor de geur, maar ach wat let je voor 3 euro (als jij er gelukkig van wordt :') )

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:27

Louisjuh schreef:
Je kunt als speeltje natuurlijk ook in een petfles gaatjes maken en hem vol stoppen met biks, daar zijn ze ook een tijdje mee bezig :)

Mijn pony bijt hem zo kapot vermoed ik.. :=

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:30

Gowlan schreef:
Louisjuh schreef:

Mijn pony bijt hem zo kapot vermoed ik.. :=

En als het plastic scheurt ben ik bang dat je scherpe stukken krijgt, ik zou dit niet doen :n

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:37

Jollybal is bij onze pony niks geworden al heeft ze hem nog wel in de stal liggen. Zoonlief wil dat Roze ding namelijk niet bij zijn stoere Fries in de stal hebben. En ik denk ook dat de bal dan hetzelfde leed wacht als hierboven :P

Wat bij onze beide paarden een echte hit is en waar ze zelfs hun kuil voor links laten liggen is onze eigen vorm van voedselverrijking. Onze zoon is dar erg mee bezig (wil later ook dierenoppasser worden) en bedacht het volgende:

* We hebben vrij goedkope rode "Appel-ballen" gekocht bij de ruitershop. Je kent ze wel: ze zijn niet van Jolly, zijn rood en lijken op een appel en je kunt ze ophangen :D
* Onderin zit een ienieminie gaatje van het gietproces/lasproces. Dat gaatje hebben wij vergroot zodat mijn vuist er net aan in kan.
* Daarna neem je de appel en vul je deze met kuil of hooi en evt verstop je er zo af en toe eens een snoepje, stukje wortel of appel of zo in. Dochterlief zorgt er bij pony altijd voor dat er geen sprietjes uitsteken (die is erg lenig en anders lukt het wel erg makkelijk)
* Hierna hangen wij die appelbal op in de stal aan een stevig halstertouw zo dat het vrij hangt van de wand, liefst in een hoek.
* De appel-bal hangt iets hoger dan de borsthoogte van het paard: paard moet dus echt eronder gaan met zijn hoofd om erbij te kunnen. Beiden moeten ook af en toe echt door de knieen zeg maar. Goed voor de beweging. Evt kun je ook eens van hoogte veranderen. (Volgens zoon boots je dus zo de natuur na met blaadjes van struiken en uit bomen plukken :D )

Het is echt een mega hit en ze laten er werkelijk hun losse kuil (in geval van de pony) voor liggen en proberen dus om dat kuil eruit te halen. Ze zijn pas tevreden als de appelbal leeg is :)

Dit doen we dan een dag of 3 a 4 en dan weer eens een paar dagen niet om de appelbal verrassend te houden :Y)

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:59

Ik heb zo'n roze jollybal met geur, ruim 1,5 - 2 jaar geleden gekocht. Geur is lang gebleven maar omdat hij hier altijd buiten ligt (soms in de modder, is de geur er nu af maar dat maakt hem niet minder leuk. Mijn hengsten rennen er mee rond, gooien ermee en zijn er veel mee bezig.

Ik ben er nog steeds blij mee, ik denk niet echt dat de geur echt een meerwaarde heeft maar ik vond de kleuren van de 'geur'ballen leuker dan die van de jollyballen zonder geur :D

@zwanepol, die van mij slaan er ook regelmatig deuken in maar tot nu toe heeft die van mij het overleeft. Alleen nu met de vorst krijg ik de deuken er niet zo makkelijk uit maar als er een deuk in zit kunnen die van mij er makkelijker mee spelen > de ene pakt hem bij het handvat en de ander bijt in de bal bij de deuk. Wel zonde als hij idd wel meteen stuk gaat, als het echt een jollybal is mag dat geloof ik niet meteen gebeuren.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:30

Of zoeken naar een soort bal waar snoepjes in kunnen dat idd. veel veiliger dan plastic.