Maar zo'n hele staart: dat kan je het niet echt laten inweken in ruim water zeg maar. En om nu een kwartier met die emmer achter de kont te gaan staan

Hoe doen jullie dat? Bestaan er waszakken ofzo om de staart goed in te laten weken?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tova schreef:Met een zak water om de staart heb ik geen ervaring, daar word hier het paard niet erg vrolijk van.
Ik maak de staart eerst goed nat en daarna week ik de staart in een emmer biotex met water, sta er gerust een minuut of wat achter met een emmer. Tussen door haal ik de staart er een keer uit, "was" met mijn handen de staart een keer goed, spoel hem uit en doe hem daarna weer in de emmer en sta er weer lang achter. Spoel de staart weer uit en zeep hem dan heel goed in met zilvershampoo van de kruitvat. Ik laat dat een paar min intrekken en spoel hem daarna goed uit. Als ik hem dan nog niet helemaal wit hem doe ik het een paar dagen nog een x, anders zo vaak herhalen tot hij helemaal wit is.
Angela schreef:Ik las hierboven betadinescrub, maar heb altijd gehoord dat je dat echt NIET moet gebruiken (weet niet waarom) en altijd de betadineshampoo moet gebruiken. Betadineshampoo werkt in ieder geval super, al is het wel doodeng om dat roodbruine spul voor de eerste keer op zo'n witte (of dat zou het moeten zijn) staart te smeren.