Sterk onkruid bestrijdings middel gezocht. Alles moet dood

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Sterk onkruid bestrijdings middel gezocht. Alles moet dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:40

Beste Bokkers,

Ik ben op zoek naar een onkruidbestrijding middel die alles dood. Van brandnetels tot bramenstruiken. Als er gras bij dood
gaat dan is dat niet zo erg. paarden komen er niet bij in de buurt, maar we hebben al zo veel geprobeerd en niets helpt.

Ik wou het grootste gedeelte met de hand weg halen en dan gif spuiten

groetjes

Dinopino

Re: Sterk onkruid bestrijdings middel gezocht. Alles moet dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:45

Weet niet wat je er uiteindelijk mee wilt. Maar je kunt alles met de hand verwijderen en dan een stel kippen op laten lopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:51

Platbranden... En dat is geen geintje. Wachten tot het een periode echt heel erg droog is en dan platbranden. Van te voren de 'grenzen' heel erg kort maaien en goed nat maken, dan gaat het ook vanzelf uit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:52

Dat vraag ik me ook af, wat wil je daarna nog doen met het stuk grond? Round up maakt veel dood, maar brandnetels vinden paarden lekker, dus als je die met wortel en al uittrekt en dan voert, heb je er steeds minder. Bramenstruiken heb ik tot nu toe altijd stukgestoken via de wortels met een schop.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:53

Met de hand weg halen is geen beginnen aan. Het is vooral de ( droge ) sloten waar het over vol zit met bramen. Het groeit gewoon over het draad heen. Er zit geen water in de sloot en wordt niets mee gedaan. Het is geen eigen grond dus zou eerst moeten overleggen over het weg branden maar gaat het dan wel echt dood? bedoel de wortels zitten in de grond.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:54

Onze paarden laten de brandnetels gewoon staan en eten ze niet van.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:54

Niet kortmaken! Door het gebrek aan bladeren/stelen komt het bestrijdingsmiddel niet goed in contact met het onkruid waardoor het onkruid te weinig bestrijdingsmiddel opneemt.
Als je een goed werkend mengsel van bijv. mcpa/mcpp/uitvloeier wilt hebben, dan zul je het door de loonwerker uit moeten laten voeren. Voor particulieren is in Nederland legaal niets te koop wat een breed werkingsspectrum heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:56

Om wat voor oppervlakte gaat het. Ook al krijg je alles kapot dan moet je daarna je bodem qua samenstelling en voedingswaarde optimaliseren voor gras anders groeit onkruid weer net zo snel terug. Ik denk dat jet beste alles kapot kan laten spuiten. Zij kunnen aan middeltjes komen die voor ons particulieren niet te verkrijgen zijn.

Sloten zijn vaak beschermd en mag je weinig mee. Die moeten eigenlijk 1x per jaar uit gegraven worden om onkruid enzo in bedwang te houden en de sloot open.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:56

Roundup

Maar dat duurt wel een hele tijd voordat je het weer kunt inzaaien (ik meen 6 weken als het niet langer is)
dus dat heeft heel wat tijd nodig voordat je paardjes weer erop kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:58

Roundup is meer een merknaam geworden in nederland. Het echte oude roundup is niet meer verkrijgbaar en wat nu onder die naam in de markt is werkt voor geen meter.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:59

SJANNE_DARK schreef:
Onze paarden laten de brandnetels gewoon staan en eten ze niet van.

Klopt, zolang ze nog groeien prikken ze, zodra ze wat gedroogd zijn van het liggen of uittrekken eten ze ze normaal gesproken wel.

Bij mij gingen de bramenstruiken wel dood van het stuksteken, die stonden zo ongeveer hetzelfde als jij beschrijft aan de kanten van een droge sloot en groeiden tegen de draad waardoor de stroom lekte. Ik had toen de beschikking over een wei van 0.5 ha maar heb het allemaal met de hand gedaan toen. Was een paar seizoenen en het was klaar, maar ik weet uiteraard niet hoe groot het bij jou is en hoelang je er al tegen vecht.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:59

Juliette86 schreef:
Roundup is meer een merknaam geworden in nederland. Het echte oude roundup is niet meer verkrijgbaar en wat nu onder die naam in de markt is werkt voor geen meter.

Ik had nog oude staan. :D

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:35

Volgens mij gaan bramen niet dood aan Roundup/Glyfosaat. Er is geen middel in Nederland te koop (volgens mij) waar Bramen en brandnetels aan dood gaan. Er is in ieder geval zeker geen middel voor de particulier beschikbaar

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:37

round up, die nieuwe werkt wel voor een meter,
ik kreeg alles dood, gras, brandnetels, bramen, kleine struiken, enz.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:44

Bij onze fouragehandel kun je als je wat vaker komt altijd ergens achter uit een hoekje nog oude round up kopen :P Contant betalen :evaw:

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:47

Maaien en er vervolgens zwaar landbouwplastic overheen leggen en enkele maanden laten liggen. Alles verstikt dan. Ook bramenstruiken.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:48

Juliette86 schreef:

Dan gebruik je een te zware concentratie. Dan brandt het blad dood ipv dat het tot de wortels doordringt.
Roundup werkt prima mits je het juist doseert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:49

Round up is gewoon glyfosaat en dat kan je nog gewoon onder die naam kopen, alleen niet in grootverpakking. Dat doodt ook gras. Voor distels, brandnetels kan je idd wat Mcpa en mcpp bijmengen.
Dat wordt verkocht onder namen als: tegen onkruid in gazons, tegen brandnetels

Niet overdoseren, werkt averechts

O zie dat het al gemeld wordt hierboven

Plastic helpt niet. Zaden ontkiemen zogauw er weer licht bijkomt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:55

Heb je iemand in je omgeving met een spuitlicentie dan kan je ook hem/haar laten spuiten met de leukere middelen (zo noemen wij die gifstoffen) en dan is het ook een kwestij van bijhouden elke maand even met de bosmaaier erdoor helpt al voor veel onkruiden die maai je dan dood als het waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:55

Die spuiten met hetzelfde, alleen mogen ze het in grotere verpakkingen kopen

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:13

Mijn ervaring is dat afdekken, maar dan wel lang, wel goed werkt. Er is bij ons nauwelijks meer iets gekiemd.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:21

Even aan de boer naast mij op de bank gevraagd: mengsel van 2.4D Dicamba met scheut MCPA en Roundup

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:52

Bofix voor netels en bramen selectief eruit te halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:56

Bramen en brandnetels kun je prima in toom houden als je er 2x per jaar met de bosmaaier door gaat, dat zou je normaal al moeten doen langs je afratering lijkt me?
Of je doet er je voordeel mee en maakt er een natuurlijke afrastering van, kun je nog bramen van plukken ook, dubbel functioneel.

hnamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:57

Tegen bramen en brandnetels is genoxone het best, duplosan MCPA kan ook. Zie tuinprobleem.nl