Opzegtermijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:16

Hallo,

Aan de hand van iets wat in een ander topic aan bod kwam, vraag ik me af wat jullie van een opzegtermijn (van een maand) vinden.

Mijn persoonlijke mening: vanuit mijn positie vind ik het idee niks. De staleigenaar/pensionhouder weet dat je weg gaat en voelt zich waarschijnlijk minder geneigd zijn/haar best te doen waar mijn paard onder zou kunnen lijden. Als ik mezelf besef dat ik mn paard ergens anders wil stallen, wil ik niet vast zitten aan een staleigenaar/pensionhouder.

Mvg.
Laatst bijgewerkt door kimberly1995 op 06-03-13 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:19

Hangt ervan af waarvoor.
Maar als je iets huurt (stal, huis etc) vind ik dat niet meer dan normaal eigenlijk.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:19

Je bedoeld voor stalling neem ik aan? Dat heb ik ook bij mij op stal, vind het wel prima

kimberly1995

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:24

Voor stalling ja. Heb mijn mening ook even erbij gepost.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:25

Ik vind het heel normaal :j en zou het geen probleem vinden.

MirandaDvG

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:26

als je ergens een pension stal (lees box) huurt dan vind ik een opzegtermijn van beide kanten niet meer dan normaal

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:26

kimberly1995 schreef:
e staleigenaar/pensionhouder weet dat je weg gaat en voelt zich waarschijnlijk minder geneigd zijn/haar best te doen waar mijn paard onder zou kunnen lijden.

Dat vind ik best wel een hele negatieve kijk op de zaak :=

Een opzegtermijn vind ik niet meer dan normaal. En als je geen vertrouwen in je staleigenaar hebt, kun je na betaling gewoon weg. Je bent immers niet verplicht om gebruik te maken van de stalling.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:27

Ik vind het niet meer dan normaal dat er een opzegtermijn wordt gevraagd.
Uiteindelijk moet de staleigenaar ook iemand vinden om zijn stal te verhuren nadat jij weg gaat.
En als er niets gebeurt is, waarom zou hij de acties voor je paard dan niet meer willen uitvoeren (tijdens die maand opzeg)?

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:27

Ik vind het ook heel normaal, de staleigenaar moet weten wanneer je plek beschikbaar is en als het van het ene op het andere moment is is hij ineens een inkomst kwijt terwijl hij misschien wel iemand had die er wilde staan. En andersom hetzelfde, jij wilt ook van tevoren weten wanneer je je paard niet meer ergens kan stallen zodat je op zoek kan gaan naar een andere plek.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:28

Negatieve kijk, klopt, maar helaas komt het vaker voor dan dat je denkt. Helaas...........

Ik vind een opzegtermijn heel normaal, maar dan mag je wel dezelfde service verwachten.

Toen ik had opgezegd, werd ik meteen met de nek aangekeken. Ben een dag later meteen gegaan.......... :roll:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:29

Een opzegtermijn is inderdaad heel gebruikelijk, maar als je bang zou zijn dat de pensionhouder je dier tekort zou doen ( wat ik overigens schandalig zou vinden :( ) dan zou ik 'm wel weghalen en dan het verlies van die maand maar op de koop toenemen ...

kiki1976

Wij hebben trouwens op stal geen opzegtermijn en je bent vrij om te gaan wanneer jij wil. Maar het teveel betaalde stalgeld van die maand krijg je niet terug.

Grappig dat jij bang bent dat je paard minder zorg krijgt. Kijk als ik bij ons op stal kijkt, maakt dta totaal geen verschil.
Wel dat de klanten er meer een bende van maken en alle troep achter hun kont laten slingeren.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:29

Rumpleteaser schreef:
kimberly1995 schreef:
e staleigenaar/pensionhouder weet dat je weg gaat en voelt zich waarschijnlijk minder geneigd zijn/haar best te doen waar mijn paard onder zou kunnen lijden.

Een opzegtermijn vind ik niet meer dan normaal. En als je geen vertrouwen in je staleigenaar hebt, kun je na betaling gewoon weg. Je bent immers niet verplicht om gebruik te maken van de stalling.

Klopt, daarom doe ik geen opzegtermijn. Ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.

vuurneon

Shirley schreef:
Een opzegtermijn is inderdaad heel gebruikelijk, maar als je bang zou zijn dat de pensionhouder je dier tekort zou doen ( wat ik overigens schandalig zou vinden :( ) dan zou ik 'm wel weghalen en dan het verlies van die maand maar op de koop toenemen ...

Mijn idee inderdaad :j
Dan maar even pech qua kosten, maar ik zou dat er wel voor over hebben.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:32

Het zal vast aan mij liggen, maar als ik besluit om mijn paard te verhuizen, zijn er al genoeg dingen gebeurt waar ik me gewoon niet in hebben kunnen vinden. Dan is het vertrouwen in de desbetreffende staleigenaar helemaal weg. Nu stond ik op de vorige stal, 'doe- het- zelf' dus ik deed praktisch alles zelf. Maar nu ik in volpension sta en er zou hetzelfde gebeuren, zou ik niet gebonden willen zijn aan een opzegtermijn. Ik zou me daar dan absoluut niet prettig meer voelen. Gelukkig heb ik tot nu toe nog nooit met een opzegtermijn te maken gehad en ik denk ook niet dat ik daar aan zou beginnen, gewoon voor het geval dat.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:32

kimberly1995 schreef:
Rumpleteaser schreef:

Klopt, daarom doe ik geen opzegtermijn. Ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.

Ehm, even een correctie: mijn post bedoel ik namelijk niet zoals jij nu reageert.
Er staat namelijk NA betaling. Een opzegtermijn vind ik niet meer dan normaal.
Zo maar weggaan zonder te betalen vind ik ronduit niet netjes....

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:34

Rumpleteaser schreef:
kimberly1995 schreef:

Ehm, even een correctie: mijn post bedoel ik namelijk niet zoals jij nu reageert.
Er staat namelijk NA betaling. Een opzegtermijn vind ik niet meer dan normaal.
Zo maar weggaan zonder te betalen vind ik ronduit niet netjes....

Daarom zou ik geen opzegtermijn doen, want ik wil gelijk weg. Dat bedoel ik. En dan ga ik dus niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan/wil maken, door die opzegtermijn.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:38

hallo
moet de verhuurder dan maar de kosten dragen van een maand lege stal
jij bent huurder en betaald per maand dan is het opzeg termijn ook een maand
heb je hier geen zin in dan moet je hierover afspraken maken bij aanvang van de stal huur
zodat iedereen weet waar hij aan toe is
er zijn wel stallen waar dat mogelijk is maar niet overal
twijfel je aan de zorg de laatste maand dan betaal je deze toch gewoon achteraf
er zijn nu eenmaal mensen die stal hoppen en zomaar weer vertrekken
vind een tussenweg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:39

kimberly1995 schreef:
Daarom zou ik geen opzegtermijn doen, want ik wil gelijk weg. Dat bedoel ik. En dan ga ik dus niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan/wil maken, door die opzegtermijn.

Juist door deze redenatie vind ik een opzegtermijn hartstikke normaal; als pensionhouder blijf je wel mooi achter met plotseling een lege stal én opeens een daling in de inkomsten. Werkt ook de andere kant op; de stalhouder kan je paard zo op straat gooien (bij wijze van) ipv dat je nog een maand hebt om een andere stalling te zoeken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:40

Het is gewoon zo geregeld in de wet. Dus jouw hierover mening doet er in die zin helemaal niet toe.
Dat jij ervoor kiest om het anders te doen, tja, er zijn zoveel dingen wettelijke geregeld waar mensen zich niet aan houden. Asociaal is het natuurlijk weer wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:43

Ik vind niet dat je redelijk bent. :n Een stalhouder krijgt er wel vaker mee te maken dat mensen komen en gaan, hij zal jou daardoor echt niet scheef aankijken...

Een maand opzegtermijn vind ik niet meer dan redelijk, jij besluit weg te gaan en zo kan hij ook nog kijken of hij zijn stal gevuld krijgt.

Daarbij is jou mening totaal overbodig, want als het in je huurcontract staat ben je het gewoon verplicht. Anders kan de verhuurder je ook nog eens pakken als hij dat wil.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:43

NiFallor schreef:
Het is gewoon zo geregeld in de wet. Dus jouw hierover mening doet er in die zin helemaal niet toe.
Dat jij ervoor kiest om het anders te doen, tja, er zijn zoveel dingen wettelijke geregeld waar mensen zich niet aan houden. Asociaal is het natuurlijk weer wel.

Eigenlijk heb ik er op de stallen waar ik heb gestaan nog nooit iets van gehoord. Ze hebben ook nooit iets verteld van een opzegtermijn, dus waarom zou ik me daar dan druk over maken? Ook nooit dat ik zei: ik ga verhuizen naar een andere stal, dat ze een opzegtermijn van een maand wilde ofzo. Dus ik vraag me af wat er dan asociaal aan is.

Daarnaast heb ik ook nog nooit een contract getekend voor stalling.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:44

Keer het eens om! Stel je voor dat je stalhouder de dag van te voren zegt dat je de volgende dag weg moet zijn!!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:45

KimD schreef:
Ik vind niet dat je redelijk bent. :n Een stalhouder krijgt er wel vaker mee te maken dat mensen komen en gaan, hij zal jou daardoor echt niet scheef aankijken...

Een maand opzegtermijn vind ik niet meer dan redelijk, jij besluit weg te gaan en zo kan hij ook nog kijken of hij zijn stal gevuld krijgt.

Daarbij is jou mening totaal overbodig, want als het in je huurcontract staat ben je het gewoon verplicht. Anders kan de verhuurder je ook nog eens pakken als hij dat wil.

Geloof me maar dat ik wel heb gezien dat er scheve gezichten kwamen als mensen wilde gaan of iets dergelijks. Daarnaast is het misschien maar relatief, om meteen iemand te vinden die de stal weer opvult.. Ik vraag me af in hoeverre dat dus realistisch is: ene maand gaat iemand weg en de volgende dag staat er een nieuwe..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:45

Kentaro schreef:
Keer het eens om! Stel je voor dat je stalhouder de dag van te voren zegt dat je de volgende dag weg moet zijn!!

Tja, dat is altijd mogelijk. En als diegene dat zegt, zou ik daar ook genoegen mee nemen.