Ik vind het erg zonde van de ruimte om een meter binnen een schutting een hek te zetten voor een paddock/weilandje. (20x40) Is het mogelijk aan 2 of 3 zijdes de paddock helemaal tot de schutting door te laten lopen? Kijk.. alles is mogelijk.. maar is het wenselijk? Wat voor schutting is dan handig? Heeft iemand de situatie van paard en schutting? hoe is dit?
De schuttingen/erfafscheiding moet allemaal nog aangelegd worden, er staat nu alleen aan de achterkant een halfhoge schutting. En de kavel grenst aan andere tuinen, dus een schutting is wenselijk!
Ik ben vooral benieuwd waar we (naast stevigheid) op moeten letten als we een schutting plaatsen die tevens paddock-afrastering is.
(De 'voorkant' van de paddock blijft dus open/een open hekwerk. Ze hebben daar vrij uitzicht naar alles. Zowel onze tuin, als de weg en voorbijgangers (20 m verder), als het vrije uitzicht over de weilanden daarachter. Dus het word geen opgesloten geheel!)
Ik denk dat een stroomdraadje niet helpt met eventueel knagen, schuren zullen ze aan de inloopstal doen denk ik (een hoek ipv vlak)
Knagen dacht ik al even aan.. misschien daarom geen hout? maar van dat kunstof-hout?
BaileyMix
Geplaatst: 05-03-13 19:14
Stroomdraadje is misschien ook wel handig mocht één van je paarden plots doorhebben dat zo'n schutting niet zo stevig is. Gewoon extra zekerheid, kan nooit kwaad toch! Verder lijkt het me geen probleem.
Stroomdraadje gaat zeker wel helpen tegen schuren en duwen! Ik zou er niet gerust op zijn met enkel een schutting als afscheiding hoor, daar zijn ze toch zo doorheen. Bovendien staat binnen de kortste keren die schutting schots en scheef doordat ze er lekker met de kont tegenaan hangen en schuren. Dus maak er in ieder geval een stroomdraadje aan.
Wij hebben de paddock direct achter onze tuin. En daar staan gewoon normale schuttingen, die er nog stonden van de vorige bewoners. Die schutting is ongeveer 10 meter lang en in het midden hebben we de schutting afgezaagd tot halverwege. Wij hebben niks verstevigd en ook geen stroomdraadje erbij langs. Dit staat al 2 jaar zo en er is nog nooit iets gebeurd. Nu heb ik er 2 shetlanders instaan, dus wel een ander verhaal als je grote paarden hebt. Maar bij ons bevalt het prima.
Nu staat er een halfhoge schutting achteraan, en om te voorkomen dat ze aan de planten van de buren gaan beginnen spannen we er een meter voor een stroomlint, maar voor uiteindelijk willen we nieuwe schuttingen plaatsen,en dan dus de paardjes tot de schutting laten lopen.
Wat je ook zou kunnen proberen.. Wel de stroomdraad erop bevestigen.. En deze aanzetten op het moment dat jij denk dat het nodig is om het af te kunnen leren.. Zo staat mijn verzorgpaard in de bak.. E als we niet van tijd tot tijd er even stroom op zetten sloopt ie werkelijk alles
Nou dat scheelt een hoop dat denk ik dat ze ook zo wel bij de schutting staan kan.. Alleen die reus waar ik op mag rijden sloopt wanneer die kan.. En je zou haast zeggen met voorbedachte rade want elk hek op draadje wat je tegenkomt moet ie toch eerst even met z'n lippen aanzitten om te kijken of er niet echt stroom op staat.. En als t er niet op staat er triomfantelijk aan trekken zo van Haha kijk eens.. En daar gaat ie dan hihi
Ook ik zou een draadje spannen en niet alleen vertrouwen op een schutting De stevigere zijn loei duur, en de goedkopere zijn erg dun en daar gaat het paard doorheen met schuren.
wat er achter zit wat ze niets zien en plots heftig geluid maakt kunnen ze wel van schrikken. schutting moet kunnen alleen plaats idd een stroomdraadje zodat ze een beetje bij de schutting weg blijven