uitloop stal wel of niet? en met hooi?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

uitloop stal wel of niet? en met hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:10

hoi, we gaan nieuwe stallen bouwen en zat es na tedenken over n stuk uitloopstal/grootafdak om het hooi onder te zetten en dat ze in de zomer toch aan huis staan maar niet binnen, wat vinden jullie hier van?

max66

Re: uitloop stal wel of niet? en met hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:19

lijkt mij ideaal. als je het afdak gaat gebruiken om het hooi onder te zetten kunnen de paarden er dan nog wel onder staan?

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 08:53

ja word dan waarschijnlijk afdak van 6 bij 6 dus hoop dat het dan wel gaat lukken, aangezien ze dan met hun hoofd allemaal in het midden hangen ^_^

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:10

Uitloopstal is nooit verkeerd!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:21

Om hoeveel stallen /paarden gaat het? Ik heb hier aan huis drie stallen van max. 4x4 m en twee daarvan hebben een verharde uitloop van (6x3) 18m2 en een stal heeft een nog iets grotere uitloop. Dit is voor de nacht en overdag gaan ze de paddock/bak in of het weiland op.

De uitlopen worden gescheiden d.m.v. elastieken met een handgreep eraan, zodat het ook weer makkelijk open kan.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 13:53

betrefd momenteel 2 paarden, maar is hier vaker verschillend omdat we er soms in training krijgen, in de zomer gaan ze dus buiten in het stukje van de uitloopstal, er komen 6 stallen maar er zullen er dan maar 3 zijn met uitloop omdat dat maar aan een kant kan ;) verder staan ze dan de rest van de dag op de andere weide, de uitloopwei is dan ook alleen maar zodat ze dichter bij huis staan onder aanhet keuken raam, ivm met de beesten en het toezicht

NEBLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:55

Uitloopstal lijkt me een goed idee