Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een goed schrikdraad apparaat. Ik heb er nu 1 die na mijn idee te weinig vermogen heeft en geschikt is voor klein dieren weide.
Ik dacht er zelf rond de 150 tot 200 euro voor te willen uitgeven. Maar hier voor zoek ik natuurlijk wel het beste Heb vernomen dat het via Duitsland het voordeligst te verkrijgen is. Maar mijn Duits is verschrikkelijk en snap er dus weinig van.
Wie wil mij helpen met deze zoektocht naar een goed schrikdraadapparaat.
Ik haak even aan, want ik ben ook op zoek naar een goed en degelijk schrikdraad apparaat die vooral geschikt is voor wollige shetlanders die met hun dikke manenkam onder een draadje door piepen.
Ashley5760
Geplaatst: 04-03-13 17:53
Qua merken is gallagher het beste. Wij hebben de een na sterkste apparaat (ook voor olifanten geschikt ) en voor 10km ofzo? Staat goede pick op Deze was 500,- Maar ze hebben veel varianten en mss ook wel wat in jou prijsklasse
Ik ben ook aan het rondkijken en hoor ook dat gallagher goed zou zijn. Maar ik hoor ook dat er veel verschil in lintkwaliteit zit! In ieder geval in prijs;-) Weet je zeker of je apparaat te licht is? Of zou het ook aan je lint kunnen liggen?
Ohm van het lint (de weerstand) moet zo laag mogelijk zijn, zeker bij langere afrasteringen. Hoe langer de afstand hoe harder meestal ook de tik (joules output), dus een 30km apparaat kiezen voor je stukje van net een halve ha is zeker te overwegen met bv shetlanders.
Advies voor paarden is meestal 0,25J, maar 1J geeft een stuk meer respect voor het draad en dat is een stuk fijner.
Test wel regelmatig je hele omheining zodat je op tijd weet waar je moet vervangen.
Ik heb pas een nieuwe en heb van Gallagher de M300 gekocht. Gebruik hem nu alleen nog voor de paddock, maar straks gaat het weiland er ook op.
MarcR
Geplaatst: 05-03-13 11:47
Een schrikdraad apparaat is maar zo goed als de rest van de installatie is. De voeding : 220 v, batterijen, accu, de weide afsluiting en, wat veel mensen verwaarlozen, de massa aansluiting is. Als de andere onderdelen niet in orde zijn mag je het zwaarste en duurste apparaat gebruiken, het resultaat zal niet goed zijn.