Hoi, Ik heb 2 Shetlanders. Nu wil ik straks het weiland splitsen. Maar nu de vraag, hoe pak je dit het beste aan? Een van de 2 beukt namelijk zo door draad heen ben ik bang. Nu kan je stoom er op doen, maar helaas is dat daar niet. Ik wil ook niet dat ze straks een wond of wat dan ook heef door dat ze er door heen wilde. Iemand tips?
Bedankt voor de tips. Alleen het weiland is op een plek waar mensen gewoon langs kunnen enz. Ben een beetje bang dat mijn stroomkastje dan weg is.. Nog andere ideeën?
Wij hebben een stroomkastje met een slot erop, dat kan dus niet meegenomen worden. Als je echt wilt dat ze niet door een omheining heen komen zonder stroom zou je die van hout moeten maken of iets dergelijks.
Ik zou toch het risico nemen dat zo'n kastje op een batterij dan maar gejat wordt. Als je pony door de draad gaat, moet er gewoon stroom op. Straks gaat ze niet alleen door het draad wat de weides scheidt, maar loopt ze ook nog los op straat.
Zorg ervoor dat je voldoende draden boven elkaar hebt, liefst 3, van laag bij de grond tot ruim een meter.
Letje01
Geplaatst: 05-03-13 09:26
Wij hebben op de weide ook een 'houdini' en hebben dan ook planken tussen onze draden zodat die niet door de draden gaat. Dus draad op ong. 1m hoogte, enkele cm's eronder een plank en daaronder terug een draad. Wat ook kan helpen is een soort van 'Bekaert'draad, dat is al een stuk moeilijker om door te geraken.