ik weet niet meer wat ik moet doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

ik weet niet meer wat ik moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 10:58

ik weet echt niet meer wat ik moet doen. mijn paard is verhuist naar een nieuwe stal omdat het daar goedkoper is en ik dan makkelijker rond kan komen. nu ben ik daar maar ik vind de buitenbak echt slecht van kwaliteit ; de bak is niet vlak en het zand is te vergelijken met dat zachte zand van het strand in de zomer. het is enorm ploegen en dat is niet goed voor haar benen. buitenritten is ze niet geschikt voor dus ik ben genoodzaakt om in de bak te rijden. een andere stal is heel moeilijk te vinden in de buurt want ik wil graag dat mijn paard:
elke dag buiten komt
goede kwaliteit bak
en het moet ook niet te ver zijn

en dat is erg moeilijk te vinden hier.
op mijn vorige stalling betaalde ik 200 euro per maand en had daar een binnenbak en een buitenbak.
zal ik terug gaan naar mijn oude stal? maar dan heb ik het elke maand krap.
zal ik blijven op mijn nieuwe stal? waar de kwaliteit van de bak slecht is maar wel goedkopere stalling
of zal ik proberen een andere stal te vinden? wat erg moeilijk is

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:05

Ik zou blijven niet als optie zien, als er met de staleigenaar niet over de kwaliteit van de bak valt te praten. Als de bak echt zo zwaar is, is de kans op een blessure aan de benen groot en ben je het bedrag wat je nu bespaart al snel aan DA kosten kwijt. Plus de ellende die je dan hebt. Is terug naar de oude stal en van daar uit zoeken naar wat anders geen optie?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:10

dat die bak zo verrot is had je toch al kunnen weten?
ik zou terug gaan als je afhankelijk bent van de bak
dan maar even krap zitten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:11

Heb je de buitenbak niet bekeken dan toen je ging kijken ??

wendyodinda

Re: ik weet niet meer wat ik moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:11

hoeveel betaal je hier voor de stal ?

wendyodinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:12

en misschien kan je het met de eigenaren er over hebben !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:13

Als een pensionstal al goedkoop is qua stalling dat zijn de omstandigheden vaak ook navenant :)
Je kunt dus niet verwachten dat de eigenaren ineens (voor 1 nieuw pensionpaard) een buitenbak helemaal gaan renoveren.

wendyodinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:15

nee maar misschien zater ze erover na te denken, je kan het ook zelf doen heb ik ook gedaan van die snippers eroverheen en klaar !

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:18

Als je echt afhankelijk bent van de binnen / buiten bak zou ik terug gaan naar de oude stal.
Alles heeft z'n prijs, je kunt niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rij zit.
Als het financieel niet haalbaar is zit je helaas wel 'tijdelijk" met deze stal opgezadeld.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:18

Zodra bij je paard blessures gaan optreden, ben je de besparing in stalgeld aan dierenartskosten kwijt. Terug verhuizen lijkt mij een goede optie.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:20

Als de huur al niet zo hoog is, mag je inderdaad er niet van verwachten dat alles tip top in orde is. Net wat alexonline zegt alles heeft een prijs. Een pensionhouder gaat echt niet, omdat er één huurder klaagt ineens alles veranderen. Terwijl er in al die jaren nog nooit een klacht is geweest.

@ wendyodinda. Dan kun je er op gaan rekenen dat de huur omhoog gaat. Pensionhouder moet dat wel allemaal kunnen betalen.

wendyodinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:21

ja daar heb je gelijk in !
ik zou ook terug gaan !

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 11:23

toen ik daar ging kijken toen was de bak goed omdat het had geregent maar zodra het niet regent dan word de bak net als een strand.

ik betaal in de zomer 65
in het voor en najaar 85
en in de winter 185

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:23

ik zou sowieso niet blijven daar en lekker op zoek gaan naar een ander plekkie ;)

wendyodinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:24

oke, ik zou ook op zoek gaan naar een ander plekkie ! succes !

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 11:26

ik heb wel een mooie stal gevonden
http://www.dewitteburcht.nl/
maar die is wel 12 km rijden. en dan kunnen we niet elke dag want dat word te duur aan benzine geld. maar ze komt altijd buiten daar dan is het toch niet zo erg dat je niet elke dag komt?
op de stal waar ik nu sta moeten we 10 km rijden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:28

Dan ga je fietsen en alleen met slecht weer met de auto.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:28

@shalana1995 : ik gok dat ze in de zomer 24/7 het land op gaan :) dat moet je paard ook maar net goed bekomen.
Met een buitenbak heb je al snel problemen zolang er niet iets als een Achterberg bodem in ligt; zomers te rul, met regen mooi zoals je het hebben wilt en 's winters niet in te rijden.
Gezien de problemen van jouw paard zou ik kiezen voor een stalling met binnenbak. Die is beter in konditie te houden waardoor je langer van je paard kunt blijven genieten.
Als je dat financieel niet redt zul je óf een bijrijder moeten nemen of andere konklusies trekken. Klinkt hard, maar is wel de waarheid.
Doormodderen in een slechte bak gaat ten koste van je paard en zal je uiteindelijk aan DA's (en niet-gebruik) meer kosten.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 11:30

@ DubbelDun : van een bijrijder kan je paard ook kapot aangaan.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:31

200 euro voor binnen en buitenbak, en weidegang :oo
Daar betaal je hier in de omgeving 400 euro voor!!

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat 200 euro in de maand "wegbrengen" ook een hoop geld blijft. Lastige kwestie, vooral als je bij optie 1 erg krap zit.. maar inderdaad, als je in zo'n slechte bak door blijft rijden heb je grote kans op blessures, en daarmee dus ook de hoge dierenartskosten die je dan in een keer op moet hoesten. Ik zou zoeken naar een stal waar alleen een buitenbak is (waardoor de prijs dus lager zal liggen dan op een stal met binnenbak) maar waar de bak wel van degelijke kwaliteit is. Desnoods zoek je iets verder weg, dan ben je misschien wat langer onderweg, maar de kans op een oplossing voor je probleem is dan wel groter.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:33

Nu ga ik me er nog maar eens inmengen. Ik weet nl. waar ts nu staat. Rijd zelf regelmatig in die rijbak. En heb er afgelopen week ook in gereden. Hij is niet zo slecht als zij nu doet laten geloven. Ja, bovenste laagje is los. Maar voor de rest is hij op dit moment prima te rijden. Hij loopt wat scheef af. Dat is alleen maar lekker, omdat dan het overtollige regenwater eerder weg loopt. Ook zijn de pensionhouders helemaal geen rare mensen. Ze staan mij altijd met raad en daad bij.

@ ts Hoe wil je het dan doen met opbouwen. Want jou paard moet toch heel langzaam op het land opgebouwd worden ivm hoefbevangenheid.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:34

Ja, maar als je een goede hebt kan hij er ook enorm van verbeteren;)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:34

fietsen kost niets ;)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 11:37

@ FriesWytske : sta jij daar ook met ja paard? mijn paard heeft snel last van bakbodems dan loopt ze licht kreupel.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:38

Kan je die bak niet spuiten? Ik heb echt geluk net mijn stal.30 euro per maand alleen zelf om de zoveel tijd balen bestellen. En de vereniging zit een kwartiertje rijden verder op met een top bak!