Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Priscilla_90 schreef:Hoi Jahoor dat kan prima die ik bij me eigen tinker ook alleen scheer
Ik hem dan helemaal dus houd alleen een zadeldekje over
Dat zou ik ook mooi vinden, helemaal scheren dan! Wat doe jij met de manen? Trim je deze of laat je ze gewoon groeien? Ik vind het wel mooi, maar ik ben niet zo'n held met vlechten dus om deze dan maar steedst te blijven vlechten en te laten groeien zie ik niet zo zitten.
En in de winter? Heb je dan een deken met hals of?

Caira schreef:ik heb 2 tinkers en ik zit eigenlijk bijna nooit aan de sokken, alleen als ik ze was en dat is max. 2 keer per jaar
Evelyne schreef:Ik doe,net als Caira, nooit wat aan de sokken.
Persoonlijk vind ik het doodzonde om de sokken af te scheren want het hoort gewoon bij het ras!
Koop dan een tinker die niet zoveel sok heeft,heb je er nog minder onderhoud aan

Calanddra schreef:Bij Bart scheer ik zn benen 1x in de zoveel tijd. Hij heeft helaas erg lang met mijt rondgelopen waardoor hij nu chronische mok heeft (en ook in alle kootholtes huidplooien). Om dit goed in de gaten te kunnen houden (door die sokken voelde ik echt helemaal niks...) en om het goed te kunnen behandelen houd ik het kort. Ook om het goed te kunnen luchten, het broeit erg snel tussen die huidplooien. De eerste x dat ik ze had geschoren zag het er niet uit... ect
Arjan1983 schreef:Hoi Hoi!
Welkom op Bokt.nl veel lees plezier. Je vraag over sokken bij Tinker is best wel een goed optie, kan geen kwaad als je dat makkelijker vindt in onderhoud mbt je scoliose. Ik heb zelf een Tinker ook heb ik scoliose in ernstige vorm. Ik heb mijn Tinker geleerd zijn benen op te tillen net als hoeven krabben, dan poets ik zo de sokken uit!
Zelf vinjdt ik sokbeharing bij een Tinker horen maakt het compleet!
Gr v Arjan