staart vlechten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rusty886

staart vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:17

ik weet niet of dit goed staat (zo niet dan dan hoor ik het wel :))
eigenlijk wil ik de staart van mijn pony invlechten alleen weet niet hoe ik moet beginnen en hoe ik het verder moet aanpakken :?
dus vroeg me af of iemand mij er mee kan helpen want vindt het zo gaaf en de staart blijft dan ook beter schoon :D
iedereen bedankt voor jullie hulp!!

BlueStar

Re: staart vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:20

staart schoonwassen, antiklit erin, uitpluizen. Onder de staartwortel beginnen met vlechten begin niet te strak. Aan het einde een mensenhaar elastiek (met draadje erom heen) .

Je kan voor het rijden het losmaken en na het rijden weer invlechten.

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:22

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:51

lol ik dacht echt dat je voor het schoonhouden bedoelde :P

Kijk eens op youtube onder horse tail braiding veel verschillende stijlen en met uitleg. Ik denk dat zien makkelijker is dan uitleggen.

Cannac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:13

Juist GEEN antiklit erin, dan glijd het haar constant uit je handen en kan je geen mooie strakken vlecht maken.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:12

Het is heel simpel, maar misschien moet je wel een paar keer oefenen voordat het echt goed lukt. Je begint bovenaan de staart met 3 plukjes, en daar vlecht je dan één keer mee zeg maar, je doet dus gewoon 2 plukjes over elkaar heen, maar niet meer dan dat. Dan pak je er aan beide kanten een klein plukje van de staart bij, bij het linker en rechter plukje. Daar vlecht je vervolgens weer één keer mee. Dan weer twee plukjes van de staart erbij enzovoort, totdat jij vind dat het lang genoeg vindt: dan maak je het af door er geen nieuwe plukjes bij te pakken maar er een gewoon vlechtje van te maken en er een elastiekje omheen te binden. Je kan dan nog variëren in de dikte van de vlecht, dat ligt dan gewoon aan hoeveel haar je er steeds bij pakt. Misschien is een filmpje kijken wel duidelijker, maar hier dan alsnog uitleg in tekst.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:37

Onder hands vlechten vind ik persoonlijk het mooist. Zelfde als de uitleg hier boven alleen haal je de plukjes onder elkaar door. Komt de vlecht als het ware op de staart te liggen

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:56

ik maak vaak zo een vlecht maar het probleem is wel dat de vlecht recht komt te staan en dat is dan weer niet zo mooi

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:33

Hoe wil je hem dan? Ik snap het ff niet. Je wilt je vlecht toch juist mooi recht? Of bedoel je strak? Dan moet je gewoon iets losser vlechten als je eindigt

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:55

Ik denk dat je bedoelt dat het laatste gedeelte dan overeind komt te staan, dat het uitsteekt, of niet? Dat komt dan waarschijnlijk doordat jijzelf achter het paard staat en recht naar je toe vlecht, dan blijft hij ongeveer in die positie en dus uitstekend. Als je de staart naar onder toe afvlecht, gaat het denk ik beter!

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:20

rw10 schreef:
Ik denk dat je bedoelt dat het laatste gedeelte dan overeind komt te staan, dat het uitsteekt, of niet? Dat komt dan waarschijnlijk doordat jijzelf achter het paard staat en recht naar je toe vlecht, dan blijft hij ongeveer in die positie en dus uitstekend. Als je de staart naar onder toe afvlecht, gaat het denk ik beter!

ja dat bedoel ik. IK zal het eens proberen vanavond :p

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 15:15

bedankt iedereen voor de tips ik ga alles is een keer proberen maar wel zonder antiklit :D
ben benieuwd hoe het mij zal vergaan :=

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:20

Ik doe deze vlecht in de staart ook vaak bij mijn pony. De stappen die je moet doen zijn
1. Pak 3 plukjes staart aan de bovenkant beet. Eentje van de ene zijkant en een plukje van de anderen zijkant en een plukje van het midden
2. Met deze 3 plukjes maak je om het zo te zeggen allemaal één slag om, om te beginnen met de vlecht.
3. De 2 plukjes die dan aan de buitenkant zitten, die pak je en daar doe je een klein plukje weer bij van de staart.
4. Zo ga je door.

Tip:
Pak echt de haren van onderen bij de staartwortel vandaan!

Succes ;)

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 16:25

sennag; ok thnx voor de tip! ik zal er is flink op gaan oefenen!