Paarden op 2x 7.5 are?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paarden op 2x 7.5 are?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:48

Een tijdje terug kwam ik een advertentie tegen van een stukje land dat te huur was.
Stond in de advertentie iets van "weide van 7.5 are te huur, daarnaast nog een stuk van 7.5 are wat als paddock/rijbak kan gebruikt worden". Eerst dacht ik: wauw, wat leuk .. Maar ineens bedacht ik me: zo groot is dat toch helemaal niet? Of vergis ik me? 7.5 are dat is toch 750m² ? Kleiner dan een standaard rijpiste van 20x40 ..

Vraag me af: kan je daar wat leuks van maken?
Stond bij: geschikt voor paarden, pony's of andere dieren .. Maar veel kan je daar toch niet op houden, of wel?
Ik zou dan denken aan iets als een paddock paradise .. Zijn er mensen met ervaring met kleine oppervlakten?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe je zoiets aanpakt eigenlijk :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:50

Wat voor grondsoort is het? :)

Want dat speelt heel erg mee met wat je ermee kunt doen. Klei is gewoon k*t in de winter haha

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:51

7.5 are is inderdaad 750m2

Leuk stukje land maar ik zou er geen paarden op zetten. Je zit toch altijd aan minimaal 2 dieren en dan kom je het hele jaar rond aan het bijvoeren. Gras houdt je daar niet in.

Misschien dat er mensen zijn met andere ervaringen maar 2x een standaard maat buitenbak zou mijn keuze niet zijn om te huren.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:52

Een PP ter grootte van een bak... Ik zou het niet doen. Voor de paden alleen al gaat er aan beide kanten minstens 4m af, om ervoor te zorgen dat je paarden niet door de draad gaan als ze stoeien. Ook twee paarden op 7,5 are is errug klein. Als paddock zijnde (want gras kun je vergeten) is het prima, maar ik zou m'n paard daar niet het hele jaar op willen, ik zou 'm in de zomer dan wel op een groter stuk land willen (24/7) bijv.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:53

Op die oppervlakte zou ik inderdaad geen 2 paarden kunnen zetten als je het als weide wilt houden, tenminste niet full-time. Voor af en toe bijknabbelen kan het wel, maar dan alleen op mooie dagen, en niet te lang. Niet echt een reden om het te huren dus... Paddock paradise zou wel kunnen op beide stukken samen. Niet ruim, maar wel te doen :j

Anoniem

Re: Paarden op 2x 7.5 are?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:01

Heb zelf niet meteen huurplannen hoor, maar toen ik de advertentie zag dacht ik eerst "ey, leuk stukje" maar daarna besefte ik dat het dus helemaal zo groot niet was en vroeg ik me af of het dan eigenlijk nog wel als "paardenweide" geschikt was (misschien eerder iets voor geitjes of dat soort dieren?).

Grondsoort heb ik geen idee van, waarschijnlijk zal het wel zandgrond zijn, denk niet dat we hier in de wijde omgeving ergens klei ofzo hebben, denk dat alles zand is :+

Maar vroeg me dus af of er mensen zijn die van zo'n klein stukje wel wat zouden kunnen maken, en hoe het dan eruit zou zien .. Kan me er weinig bij voorstellen, vandaar, maar ben altijd wel nieuwsgierig hoe anderen dingen zien :Y)

pillow

Re: Paarden op 2x 7.5 are?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:07

Dit is idd nog niet de oppervlakte van een rijbak van 20 bij 40. Je kunt er dus paarden op laten lopen en volledig bijvoeren. Want gras blijft zo'n stukje niet