Schimmelpony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

celinaaaaxx

Schimmelpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:49

Hoi! Ik heb een schimmelpony, en ik wil vragen of jullie tips hebben om gele plekken weg te krijgen?

Hij heeft een hele erge vieze plek op zijn achterbeen, en ik heb (zolang ik weet) alles al geprobeerd om het weg te krijgen!

Ik krijg het al een paar jaar niet weg..

Heeft iemand misschien (van eigen ervaring) handige tips hiervoor?

Laat het me alsjeblieft weten!

X

Tova

Re: Schimmelpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:26

Je kunt een poetsblok proberen. Anders kun je van de zomer je pony wassen, dan gaat de gele plek weg.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:25

Wacht tot het zomer is, en ga dan wassen. Zelf heb ik ook een schimmel (zie mijn profiel) en die was ik (zijn lijf) altijd met "Yellow out, shine in" van de Cowboy Magic. Dat spul werkt echt geweldig.

Dat je het al een paar jaar niet weg krijgt komt waarschijnlijk doordat je pony steeds weer met die plek in de mest gaat liggen? Het wordt dus steeds opnieuw vies. De haren wisselen ieder jaar (zomer en wintervacht), dus wat dat betreft zou het vanzelf weg moeten gaan.

Een schimmel echt wit houden is niet gemakkelijk, en je moet echt vaak wassen wil je het gele weg krijgen/houden.

Voor een kleine vieze plek werkt de " green spot remover" van de Cowboy Magic ook erg goed. Vooral als de vlek redelijk nieuw is (dus als je na het wit krijgen weer een nieuwe vlek krijgt, dan kun je dat spul gebruiken ipv weer helemaal wassen).

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:55

Tova schreef:
Je kunt een poetsblok proberen. Anders kun je van de zomer je pony wassen, dan gaat de gele plek weg.

Nee, haha, ik heb echt al tientallen poetsblokken gehad, maar daar gaat het niet helemaal mee weg, en met wassen ook niet! Maar bedankt voor de tip! ;)

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:58

Angela schreef:
Wacht tot het zomer is, en ga dan wassen. Zelf heb ik ook een schimmel (zie mijn profiel) en die was ik (zijn lijf) altijd met "Yellow out, shine in" van de Cowboy Magic. Dat spul werkt echt geweldig.

Dat je het al een paar jaar niet weg krijgt komt waarschijnlijk doordat je pony steeds weer met die plek in de mest gaat liggen? Het wordt dus steeds opnieuw vies. De haren wisselen ieder jaar (zomer en wintervacht), dus wat dat betreft zou het vanzelf weg moeten gaan.

Een schimmel echt wit houden is niet gemakkelijk, en je moet echt vaak wassen wil je het gele weg krijgen/houden.

Voor een kleine vieze plek werkt de " green spot remover" van de Cowboy Magic ook erg goed. Vooral als de vlek redelijk nieuw is (dus als je na het wit krijgen weer een nieuwe vlek krijgt, dan kun je dat spul gebruiken ipv weer helemaal wassen).

Oké, dankjewel voor de goede informatie, ik zal het binnenkort wel even kopen! En nee, het is idd niet makkelijk om schimmels schoon te houden en aangezien mijn pony het fijn vindt om in de poep te rollen is het extra moeilijk.... Haha! :P
X

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 15:00

Wauw, je hebt trouwens echt een leuk beestje! @ Angela.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:05

Idd, cowboy magic is de oplossing. Hier ook veel bleekscheten en alleen wit te houden en krijgen met cowboy Magic yellow out en de Greenspot remover voor als ze op wedstrijd/keuring vies uit de trailer komen.

xKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:07

Gewoon met shampoo, of goed tegen de haartjes in bostelen en daarna weer met de haartjes mee. (Het doet misschien pijn bij je paard, dan moet je stoppen). Speciale vlekken reiniger uit de paardenwinkel.

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 15:11

Bassenqua schreef:
Idd, cowboy magic is de oplossing. Hier ook veel bleekscheten en alleen wit te houden en krijgen met cowboy Magic yellow out en de Greenspot remover voor als ze op wedstrijd/keuring vies uit de trailer komen.

Thanks!! Ik hoop dat het bij mij ook werkt!
X

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:13

hey dat ga ik ook eens proberen. al heb ik geen witte maar een palomino. en zij wordt met de winter ook vrij licht met de nodige vlekken

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:11

Ik was mijn schimmel met zilvershampoo van de kruitvat, werkt ook erg goed. De vlek zit "in" de haren, dus goed in laten trekken, anders nog een paar keer goed inzepen. Anders een dag/week of wat erna weer wassen.

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:15

Tova schreef:
Ik was mijn schimmel met zilvershampoo van de kruitvat, werkt ook erg goed. De vlek zit "in" de haren, dus goed in laten trekken, anders nog een paar keer goed inzepen. Anders een dag/week of wat erna weer wassen.

Ja, ik gebruik ook meestal zilvershampoo om hem te wassen, maar werkt jammer genoeg niet goed op de vlek :(

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:29

Laat het anders 5 min intrekken met goed veel shampoo, uitspoelen en dan weer inzepen en 5 min laten intrekken. Een week of wat later het ook weer zo doen. Zo krijg ik mijn schimmel ook schoon.

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:08

Tova schreef:
Laat het anders 5 min intrekken met goed veel shampoo, uitspoelen en dan weer inzepen en 5 min laten intrekken. Een week of wat later het ook weer zo doen. Zo krijg ik mijn schimmel ook schoon.

Okii, dankje:-) . Kijken of het lukt!