Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Angela schreef:Wacht tot het zomer is, en ga dan wassen. Zelf heb ik ook een schimmel (zie mijn profiel) en die was ik (zijn lijf) altijd met "Yellow out, shine in" van de Cowboy Magic. Dat spul werkt echt geweldig.
Dat je het al een paar jaar niet weg krijgt komt waarschijnlijk doordat je pony steeds weer met die plek in de mest gaat liggen? Het wordt dus steeds opnieuw vies. De haren wisselen ieder jaar (zomer en wintervacht), dus wat dat betreft zou het vanzelf weg moeten gaan.
Een schimmel echt wit houden is niet gemakkelijk, en je moet echt vaak wassen wil je het gele weg krijgen/houden.
Voor een kleine vieze plek werkt de " green spot remover" van de Cowboy Magic ook erg goed. Vooral als de vlek redelijk nieuw is (dus als je na het wit krijgen weer een nieuwe vlek krijgt, dan kun je dat spul gebruiken ipv weer helemaal wassen).
Tova schreef:Ik was mijn schimmel met zilvershampoo van de kruitvat, werkt ook erg goed. De vlek zit "in" de haren, dus goed in laten trekken, anders nog een paar keer goed inzepen. Anders een dag/week of wat erna weer wassen.