Paddock huren, net zo groot als je buitenstal, wat doe jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faily

Paddock huren, net zo groot als je buitenstal, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 10:32

Hallo allemaal,

Een vriendin van mij staat op een pensionstal met haar paardje. Je moet hier overal voor bij betalen en de paddock die je kunt huren is letterlijk 3x4. De paddock is dus qua oppervlakte net zo groot als haar buitenstal. Er is ook een grote paddock die je mag gebruiken, maar alleen onder toezicht. Het idee van het huren van de paddock is dat je paardje lekker een paar uurtjes buiten kan staan.
Mijn vraag aan jullie is, zouden jullie i.v.m. de afwisseling van je paard deze paddock huren? Ik vraag me namelijk af, wat heeft je /3 eraan? Hoor graag jullie reacties :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:44

Iets van 3 x 4 noem je geen paddock. Dat is een zandstal. :')

Andere stalling zoeken. Belachelijk dat je daar voor zou moeten bijbetalen en als er geen mogelijkheid is tot redelijke paddockgang dan zou ik snel weg zijn.

Ocean_Child

Re: Paddock huren, net zo groot als je buitenstal, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:50

Een stal waar je paard onder toezicht (wat in de praktijk zal neerkomen op een uurtje) buiten mag, of op een postzegeltje van 3 x 4 buiten kan staan. Zou voor mij überhaupt geen optie zijn.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:52

Bij ons op stal zijn de paddocks ook ongeveer even groot als de stallen. Ik merk wel dat mijn paard het waardeert om buiten te staan overdag. Als het door bijvoorbeeld de weersomstandigheden niet mogelijk is om naar buiten te gaan is ze duidelijk sacho. Bij ons is ook een grotere paddock aanwezig waar ze onder toezicht in mogen staan en even los kunnen rennen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:55

Hoe wil je daar 2 paarden in zetten?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:58

Caira schreef:

Niet natuurlijk. Dat zal dan 1 paard per paddockje zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:58

bizar %)

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:59

in- en intriest om paarden op deze manier te huisvesten......

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:00

Suzanne F. schreef:
Caira schreef:

Niet natuurlijk. Dat zal dan 1 paard per paddockje zijn.

Fijn... Arme beesten.. :\
Geen sociaal contact dus, geen ruimte en dan ook nog onder toezicht pas in iets groters mogen..
Zou maar vast een luchtzuigband of zand-weg gaan halen... -O-

Ik zou me diep schamen als ik op zo'n manier een paard zou moeten houden..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:02

Triest zeg... Ik vond mijn paddock van 100 m2 al belachelijk klein, maar daar kan wel een paard en een mini in, dan hebben ze in elk geval elkaar nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:05

treurig.
Heb ook ooit op een dergelijke stal gestaan,paarden gingen(en gaan..)daar overdag in een postzegeltje van 3x3 of 4x4 ofzo.
En dan schermen op de website dat paarden in de paddock meer bewegen dan op de weide...hahaha,echt.

Zomrmaanden gingen ze wel de weide op overigens,winters op die 'paddockjes'.
Ik vind het niks,veel te klein.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:05

beter iets dan niets toch? ik bof hier in de buurt. mijn pony's hebben grote paddock de meeste paarden hier in de buurrt staan 24-7 in een binnenbox.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:07

Wat een heftige reacties....

Ik ben het met de meeste reacties hier eens, daar gaat het ook niet over. Mijn paard staat minstens 10 uur per dag buiten, en dan ook echt op een groot stuk met 5 andere paarden en een schuilstal.

Maaaaaaaaar:
Er zijn nog altijd heel veel paarden die nooit buiten komen, en nooit fysiek sociaal contact met soortgenoten hebben. Dan is de mogelijkheid van even in de wind staan al beter.

Wat mij betreft, ik zou mijn paard ook niet op zo'n stal willen hebben.
In het geval van dit paard: Ik zou wel kiezen voor die minipaddock. Al is het maar omdat het paard dan even frisse lucht heeft, en wat anders ziet dan in zijn stal.
Met een beetje mazzel liggen er meerdere van die minipaddocks vlak bij elkaar,, en kan het paard ook een beetje over de heining heen teuten met een ander paard.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:09

Ik vindt het zowiezo belachelijk dat je op sommige stallen overal voor moet betalen.
Bij mijn stal heeft ieder paard een paddock van 8,5x11 en als ze samen kunnen gaat het draad weg en worden 2 paddocks samengevoegd. ( in de winter) zomers met z'n alle op de wei.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:09

Femke_Tweety schreef:
Maaaaaaaaar:
Er zijn nog altijd heel veel paarden die nooit buiten komen, en nooit fysiek sociaal contact met soortgenoten hebben. Dan is de mogelijkheid van even in de wind staan al beter.

Dan moet je geen paard nemen. Dat is GEEN paardwaardig bestaan.. :n
Niet het ene slechte boven het andere slechte zetten..

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:12

Ik zou het niet interessant vinden. Mijn paard staat nu lekker overdag op een wei met vriendjes en 's avonds weer op stal. Ik vind een uitloop wel prettig, alleen dan moet er wel echt in kunnen worden gelopen. Dat komt neer op een groter stuk dan het oppervlak van de box.

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:13

Anoniem schreef:
treurig.
Heb ook ooit op een dergelijke stal gestaan,paarden gingen(en gaan..)daar overdag in een postzegeltje van 3x3 of 4x4 ofzo.
En dan schermen op de website dat paarden in de paddock meer bewegen dan op de weide...hahaha,echt.

Zomrmaanden gingen ze wel de weide op overigens,winters op die 'paddockjes'.
Ik vind het niks,veel te klein.

Volgens mij ken ik de stal waar je het over hebt, gezien je opmerking over de site, en als ik je berichten lees dan kon het nog weleens zijn dat ik daar tegelijk met jou heb gestaan.
Maar betreft de afmetingen vergis je je hoor, de paddocks daar zijn groter, ze hebben (tegenwoordig) verschillende maten, een paar van ongeveer 5 bij 10 en een paar van ongeveer 7 x 8 meter (heb ze niet opgemeten maar zijn gelegd met tegels van een bepaalde afmeting dus kwestie van tegels tellen.) Dat vind ik toch nog wel aardig ruim voor verharde paddocks.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:15

Sok schreef:
Femke_Tweety schreef:
Maaaaaaaaar:

Ben ik met je eens. Maar je moet ook naar de realiteit kijken, en beseffen dat dit voor heel veel mensen nog de standaardnorm is.

Niet de mijne dus, zoals je in de rest van mijn post kunt lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:16

Kijk,dan zijn ze verbeterd.
Ben daar al jaar of 6 (?)weg.
Maar dan nog vind ik het niks,ik wil dat mijn paard kan bewegen,draf,galop,sprintje trekken.

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:16

[/quote]
Niet het ene slechte boven het andere slechte zetten..[/quote]

Helemaal mee eens: je moet niet kijken naar paarden die het nog slechter hebben. Als je niet de mogelijkheid hebt om een paard paard-waardig te houden dan moet je geen paard houden. Het is geen 'recht' om een paard te houden maar het is een verplichting naar het paard toe om het zo paardvriendelijk te houden en dan is 24/7 binnen of een paddockje zonder gezelschap ver en ver onder de maat.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:17

Mimo schreef:
Sok schreef:

Helemaal mee eens: je moet niet kijken naar paarden die het nog slechter hebben. Als je niet de mogelijkheid hebt om een paard paard-waardig te houden dan moet je geen paard houden. Het is geen 'recht' om een paard te houden maar het is een verplichting naar het paard toe om het zo paardvriendelijk te houden en dan is 24/7 binnen of een paddockje zonder gezelschap ver en ver onder de maat.

What she said! :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:20

Hier in de omgeving zijn 4 pensionstallen.
Op alle 4 de pensionstallen is er GEEN mogelijkheid tot je paard buitenzetten tenzij jij er als eigenaar toevallig aanwezig bent.

Paarden zien elkaar door een tralies heen, kunnen niet aan elkaar wegens 3 bakstenen muren.

En alle stallen hebben wachtlijsten van hier tot in Tokio.

Dus als er geen mogelijkheid is tot verhuizen zou ik de paddock huren, alle extra ruimte is er eentje!
Ik ben het ermee eens dat als je een paard niet paardwaardig kan houden dat je niet aan een paard moet beginnen,
maar het paard in kwestie is er nu :)

Dus: ofwel verhuizen naar een locatie waar paardlief méér buitenkan en méér sociaal contact heeft.
Of, indien je niet wil verhuizen: het postzegeltje erbij huren.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:21

Mi_Amore schreef:
Hier in de omgeving zijn 4 pensionstallen.
Op alle 4 de pensionstallen is er GEEN mogelijkheid tot je paard buitenzetten tenzij jij er als eigenaar toevallig aanwezig bent.

Paarden zien elkaar door een tralies heen, kunnen niet aan elkaar wegens 3 bakstenen muren.

En alle stallen hebben wachtlijsten van hier tot in Tokio.

Dus als er geen mogelijkheid is tot verhuizen zou ik de paddock huren, alle extra ruimte is er eentje!
Ik ben het ermee eens dat als je een paard niet paardwaardig kan houden dat je niet aan een paard moet beginnen,
maar het paard in kwestie is er nu :)

Dus: ofwel verhuizen naar een locatie waar paardlief méér buitenkan en méér sociaal contact heeft.
Of, indien je niet wil verhuizen: het postzegeltje erbij huren.

%) %)
Arme beesten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:23

Als dat mijn keuzes zouden zijn,ging ik of de zoekomgeving vergroten of mijn paard verkopen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:23

ik zou best wat extra willen betalen voor een eigen ( of gedeelde) paddock, maar dan mag die echt wel groter zijn dan de stal... Denk dan eerder aan 150m2 of groter, liefst met een strook aan de voorkant verhard zodat ze ook in natte tijden met droge voeten buiten kunnen staan en rondwandelen en er gevoerd kan worden zonder dat het voer in het zand ligt.

een paddockje van 3 bij 4 vind ik schandalig klein. kunnen ze niet eens veilig in rollen zonder erg dicht bij de omheining te komen. 7 bij 10 vind ik wel een beetje een minimum om wat rond te wandelen en te kunnen liggen, rollen en eten.

Waarom zo vreselijk klein?