ik heb mijn paard geleased van mijn manege, ik mag hier alles mee doen.. ik betaal alles, heb hem alleen niet gekocht.
hij heeft denk ik een jaar of 8 meegelopen in de lessen.. ik denk dat hij 15 is, omdat hij paieren schijnt te hebben, een kwpner is en hij officieel gambler heet...
na een poosie gerotzooit te hebben met zadel enzo(heeft altijd met een te klein zadel in de lessen gelopen) heb ik denk ik dan toch de goeie gevonden..
ik heb hem van de zomer 2,5 maand rust gegeven(niet opd e wei) maar alleen 3 keer in de week gelongeerd en 1 keer zonder zadel.. de rest los en gewandeld. het gingn iet meer met zijn rug(vanwege verkeerdzadel)
dus ik moest die bespiering weer trainen.
nou is dat best goed gegaan. dit doe ik nu ook nog 2 keer in de week met pessoa teugel. hier loopt hij lekker op, lekker ontspannen\
maar nou gaat het met rijden gewoon nergens heen. hij is dan al wat ouder.. ontzettend stijf en is niet anders gewend dan rondjes rijden enzo. ik heb hem nu ruim 11 maanden.. voor de rustperiode ging het wel redelijk.. maar nu(logisch misschien) ben ik veel knopjes kwijt.
hij is niet voorwaarts, krijg hemniet meer voor mijn been. nageeflijk kan ik hem al helemaal niet rijden en het is vaak frustrerend voor ons beiden.
buitenritten is hij voorwaarts, vrolijk enlooptie wel lekker door, maar ik wil dressuur rijden.
ik heb er ooit een bijrijder op gehad( zij reed toen hij van de manege was 3 keer in de week ophem) en zij rijd hem met 2 pinkies zo naar beneden.. zo lijkt het.. gewoon meteen vanaf begin.. lekker voorwaarts en ruim. zet dan wel de achterhand eronder.
bij mij dus absoluut niet.
nu heb ik met wedstrijden(onderling) wel steeds een winstpunt (156 en 1 keer 165
:D) maar echt lekker gaatie nie.. heb nu 3 winst in de b maar ik ga echt problemen krijgen als ik de l1 ga doen.maar heb dus een heel lang verhaal getypt. wat ik wilde vragen is of iemand mij zou willen helpen met mijn paard. ik zoek niet naar een verzorger of bijrijder, wil het gewoon zelf doen, maar iemand die me bij het rijden kan helpen.
ik mag geen instructrice van buitenaf laten komen en ik kan ookniet naar een ander toe(geen trailer en meneer vind de trailer maar nix)
maar wat ik dus hiermee bedoel is of iemand terwijl die mijn paard rijd, mij kan vertellen hoe ik bepaalde dingen moet doen. ik heb wel priveles vanaf de manege.. maar dan wordt vanaf de grond tegen mij gezegd hoe ik het moet doen.. maar ikkrijg dat gewoonniet voor mekaar.
daarom wil ik iemand op mijn paard laten rijden, zodatje hem zelf aan kunt voelen(iets wat ik nl niet zo goed kan ) en daarna dat ik er zelf op stap en mij dingen kunt aanwijzen, omdat je het zelf gevoeld hebt, zeg maar..
ik weetniet of het een beetje duidelijkis

maar ik heb er gewoon niets aan als iemand mijverteld hoe ik mijnpaard moet rijden zonder dat ze mijnpaard onder zich gevoeld hebben...
ik ben echt een zeur wat dat betreft, mijn paard is heilig en ik laat echt nooit iemand op hem rijden..
dus ik zoek wel iemand die van een hoger niveau is, met veel ervaring en goed aavoelen van paarden, zodat je me misschien verder kan helpen
eventueel wil ik er ook voor betalen, maar ik zit echt vast met hem en wil dat heelgraag oplossen..
het is trouwens een paard van 1.78
dus je moet wel een beetje overwicht hebben, anders doetie helemaal niets voor jeik hoop datiemand mij hiermee kan en wil helpen.
mijn paard staat trouwens in rotterdam zuid.
) dat het ook niet heel veel verschil zal maken omdat ik ook op hetzelfde nivo rijdt.