I don't know...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

I don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 12:13

Jaa ik heb echt geen idee hier van.. :+

Ik doe nu rond de vriestijd altijd de waterbak in de schuilstal zetten, als ik s'ochtends aankom bij
ponylief is de bak nog helemaal vol, en dan kom ik rond 5 uur namiddag aan, en de bak is gewoon
helemaal leeg. :oo Vaak is het dan wel al aan het schemeren dus ik kan niet zien of pony de bak
omheeft gegooid, of gewoon helemaal opgedronken..

Als de weidepomp in de zomer kapot is, doe ik hetzelfde, alleen zet ik de bak dan buiten neer.
Als ik dan in de namiddag kom, zit de bak nog grotendeels vol..

Is het nou een groot mystery, of gooit pony gewoon die bak om. Lijkt me eigenlijk raar aangezien de
bak loeizwaar is. Naja misschien heeft ze gewoon een sterke neus ofzo.. :+

Set_Elkol

Re: I don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:18

Mijn pony heeft met de vorst veel meer dorst, ik zelf trouwens ook. Dus zij drinkt ook tussen 's ochtends en eind van de middag ontzettend veel! :)

Lunaleut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:28

Je pony kan gewoon net als jij weg bent de hele bak rustig leeg hebben gedronken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:36

Ruwvoer is veel droger dan gras. Dus het is erg aannemelijk dat ze meer drinken om het ruwvoer goed weg te krijgen.
Een paard kan 60-80 liter water per dag drinken... Ik weet niet hoe groot je waterbak is..?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:18

Een ding is zeker, een paard drinkt meer dan jij denkt ;) Maar daar tegenover staat ook dat gras voor geloof zo'n 80% uit water bestaat dus ze krijgen in de zomer al een hoop binnen. Ook weet ik dat paarden niet of vrijwel nooit in gedeeltes drinken zoals wij dat wel doen. Vaak nemen ze maar 1 of 2 drinkpauzes en drinken dan in een stuk door. Dat zal vast iets instinktiefs zijn. Zoveel mogenlijk opnemen voor het geval je zonder komt te zitten... en als je dan al vol zit hoef je de rest van de dag niet meer naar een waterplaats.
Het is dus best aannemelijk dat je paard alles in een keer op drinkt.

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:07

Ze drinken veel meer id winter omdat gras veel meer vocht bevat dan het ruwvoer dat ze krijgen in de winter. Ik denk dus gewoon dat je paardje het opdrinkt!

Bodinee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:59

Stenen in de bak leggen? Zodat je pony hem zeker weten niet om krijgt? Als ie dan nog ver leeg is drinkt je pony het gewoon op. Als je pony de bak omgooit moet de stal toch ook nat zijn? Je kunt niet veel zien in het donker maar als ie zo veel water eruit gooit zal het vast wel een beetje soppen?