Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
littlesannie schreef:@Japeloup dat is zeker niet overal zo dat ze moeilijk doen over veranderingen of als je dingen anders wilt hebben. Bij ons is alles mogelijk terwijl ik op een redelijk grote stal sta met een stuk of 30 paarden in alles soorten en maten. ook heeft bijna elk paard op stal zijn eigen brok en eigen hoeveelheid.
max66 schreef:Het voordeel is dat ik bij die grotere stal ook lid kan worden van de rijvereniging en dan 2 keer per week kan lessen. Nu laat ik af en toe een instructrice komen, zeker niet 2 keer per week.
Ik ben nooit alleen en kan om advies vragen als ik er behoefte aan heb.
Van paard achter het huis tot grote (50+) pensionstal.
)
als ik wil gaan rijden, dan wil ik ook gewoon kunnen gaan rijden, of het nu kwart over 2 is of half 3
En als een manegeles heel het uur losrijden is, ok, dan nog geen ramp.. Maar achter elkaar aan gaan hobbelen, nee...
En zelf hoef ik alle luxe niet van een grote stal, kon absoluut niet tegen het geroddel en bij een paar acties mogen ze blij zijn dat het mijn bijrijder was die er was en niet ikzelf.. Want ik was erg onaardig uitgevallen dan tegen sommige mensen. (Paarden laten schrikken tijdens het rijden, en dan niet 1x foutje, maar telkens "toevallig" net dan raar doen.. etc.. Niet stom bedoeld, maar stel dat er iets gebeurd met degene die rijdt of met het paard als die goed schrikt...) Alles zelf doen is wel fijn, als ze achter het huis staan, als je ervoor nog 15 km moet rijden is het toch "minder fijn"... Vooral als je het gevoel hebt dat je dingen niet aan andere kan overlaten :s Blijf erbij dat volpension het fijnst is voor mijn gevoel.. Maarja als je ze eenmaal thuis hebt gehad en je weet hoe jij het wil --> lastig om nog een goede stal te vinden. Heb ik nu gelukkig wel
Fijne kleine stal gevonden, volpension, gezellig, geen gezeik onderling, dus ben goed te vreden.. Deze keuze past gewoon het beste bij mij/in mijn leven zo.
.
eclair98 schreef:bij een kleine stalling is de zorg denk ik intensiever! iemand kan dan met de zelfde tijd meer doen.
Ken ook een stal waar ik mijn paard weghaalde en de eigenaresse kwam dus thuis en ze had niet eens gebeld ofzo waar mijn paard was, of ik hem toevallig meegenomen had of wat dan ook... (Onder het motto "heel spontane stalverhuizing", vertrouwde haar niet met mijn paardje en werd echt gek als ik hem van een afstand al niet in de wei zag staan, bang dat zij er weer met der handen aan zat :S)