Uitmesten van Paddock Paradijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Maart_

Berichten: 318
Geregistreerd: 15-11-09
Woonplaats: Breezand

Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 13:06

Hoi,

Ik zit er zelf over na te denken om misschien een paddock paradijs aan te leggen, maar moet alles nog indelen en kan helaas niet het hele perceel gebruiken (1,3 hectare).

Maar ik vraag mij af, hoe mesten jullie de track uit? Sommigen hebben een tracklengte van 800 meter, dan kan je beter je paddock van 20x20 uitmesten lijkt mij. Kiezen jullie hier bewust voor om hier meer werk aan te hebben (als nadeel van de track) ? Of doen jullie dat op een andere manier?

Ik hoor het graag!
Xmaartje

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:28

Mijn pony heeft in een paddock paradise gestaan en daar ruimden we iedere dag de mest op :j
En ja, dat was ook een heel pad om het weiland heen, aantal hectares weet ik zo niet meer.. Maar geen 800 meter hoor. :oo Ik vond het wel te doen, maar wanneer het pad heel nat en drassig was, was het wel even aanpoten hoor zo met die kruiwagen er doorheen..

Het hangt natuurlijk ook erg af hoeveel paarden er op komen te lopen?

pmarena

Berichten: 48124
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:18

Tja, of je nu in een open weiland in de achterste hoek mest moet ruimen, of op exact dezelfde plaats maar dan met een extra draadje er omheen.... het blijft even ver lopen naar die plek :P

Om ze nu altijd vooraan het erf op een kleine paddock te houden zodat je niet ver hoeft te lopen en alle mest mooi vooraan ligt.... dat gaat mij persoonlijk ook een beetje te ver :P

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Re: Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:22

je zou een mestplek kunnen maken....er zijn paarden die best zindelijk zijn en gaan dan daarop mesten.. het is te proberen in een hoek.

_Maart_

Berichten: 318
Geregistreerd: 15-11-09
Woonplaats: Breezand

Re: Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 14:26

Hoe doen je dat, een mesthoek maken? Zo'n idee als dat je een konijn zindelijk maakt, in een hoek wat poep laten liggen..? :P

Als het door gaat, dan komt er een Welsh Cob D en een shetlander te lopen.

_Maart_

Berichten: 318
Geregistreerd: 15-11-09
Woonplaats: Breezand

Re: Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 14:26

Mijn Welsh is namelijk al erg netjes in haar stal, dus het valt te proberen...

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:31

idd mest in een hoek leggen (of 2 hoeken)...paarden poepen niet graag waar ze eten. daarom zie je in een wei ook vaak mestverzamelplekken, daar staat het gras hoog en de rest is helemaal schoon.

het valt te proberen

Zinzi_jewel

Berichten: 8807
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:04

Mijn paarden hebben zelf een mest plek gevonden , en daar haal ik ook een kruiwagen vol weg elke dag . En dan nog een halve her en der verdeeld . Heb deze weide pas , dus ben nog aan het vogelen hoe ik de Padock paradise het beste ga inrichten . Daarom nu nog gewoon 3 weide,s van elk 2000m2 en 2 van 1500 m2

Je track dagelijks mesten . Het is een heel karwei maar het plezier wat je paarden hebben op een paddock paradise is vele malen groter als het ongemak voor jou ....
Is mijn visie althans

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:36

wij mesten alles uit, dus ook de wei en dat is verder dan het pad. het is wel werk, dat klopt. Maar het is wel onze eigen keus dat we alles elke dag meerdere keren schoonmaken...

luzerne

Berichten: 247
Geregistreerd: 12-08-12

Re: Uitmesten van Paddock Paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:20

is veel werk maar dat maakt me niet uit.. s morgens mest ik de paddock uit en aan t einde vd dag de track. heb er wel speciaal een kruiwagen met 2 wielen voor gekocht dat loopt erg licht en trek je makkelijker door onregelmatige grond.
We hebben ook bij welkoop een aanhanger voor achter de zitmaaier gekocht, dat werkt perfect als de grond droog is.. bij veel nattigheid loopt ie vast.
De track is geweldig leuk voor de paarden ze houden er hun race wedstrijden en maken vele extra kilometers...

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:54

Dit topic is al jaren niet meer gebruikt. Maar is er ooit nog een pp gekomen??

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:41

Het is juist supermakkelijk uitmesten, je hoeft alleen even de track af met je kruiwagen en schepje en klaar ben je. Niet meer hele paddocks en weides afspeuren naar de drollen. Dat deed ik 1 keer in de week (in de winter bij daglicht :Y) ).

Overigens merkte ik dat mijn paardjes niet in de buurt van de hooinetten mestten. Aangezien er véél hooinetten hingen hadden ze zelf 2 mestplekken ingericht. Daar lag het meeste. En dan verder af en toe zo her een der een drol. Maar het was dankzij de indeling redelijk geconcentreerd.