stal opknappen. welke verf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

stal opknappen. welke verf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 13:08

ivm nieuwe pony moet de stal opgeknapt worden. ik voeg me af wat voor verf het beste te bebruiken is ivm verwering. het hout moet natuurlijk droog blijven en niet rotten.
ik dacht eerst aan beitsen maar het hout is niet echt mooi meer dus wit is de beste kleur denk ik.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:12

ik zou waarscheinlijk eerst het hout zo behandelen dat deze water afstoot/ afsluit (dmv teer?? verder geen verstand van opties ed) en als dat kan vervolgens wit verven met goede kwaliteitsverf. (bijvoorbeeld alfhatex, dat is ook afschrobbaar en dus makkelijker schoon te houden)
misschien is de alphatex ook al wel genoeg afsluitend dat het hout niet gaat rotten hoor, dat weet ik niet.

en het is natuurlijk van belang dat het hout goed droog is voordat je het gaat verven ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:15

Als je een goede witte verf wilt hebben moet je wegenverf nemen! Wij hebben dat gebruikt voor de badkamer en dat is echt supergoed ook tegen vocht enzo. Wij hebben er de badkamerplafonds in een studentenhuis mee gedaan en die worden echt nooit meer zwart/grijs door het vocht, werkt echt veel beter dan ik ooit had kunnen denken :)

Afbeelding

ilsechanel

Re: stal opknappen. welke verf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:19

nou ik zou geen wit doen ik wij hadden laatst onze stallen geveft en er zat gelijk een poepvlek van mijn paard op haha dus ik zou bruin of zwart doen.

gr

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:31

Verven met lichtblauwe verf.
Dat werkt ook insecten werend

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:57

Pas je er wel op dat je paard niet gaat knagen aan de verf?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:57

Als je verwacht dat je paard gaan knagen/likken.. dan verf op waterbasis nemen i.p.v. terpentine basis.. verf die ook geschikt is voor kinderbedjes e.d. ;)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 23:43

die lichtblauw tip is wel ideaal zeg.
ik ga waarschijnlijk pas de binnenkant doen in mei ofzo als ze op het land gaan dus dat gaat wel goed komen !