Jibbel schreef:Het ligt er wel aan wat voor grond het is. Je hebt hier ook veel 'loze' stukken naast kassen, waar de tuinders weinig mee kunnen. Ze proberen dit voor een hoop geld te verhuren, maar de waarde van die grond gaat soms wel tientallen keren over de kop bij het huren.
Inderdaad. Ik woon per toeval dus tussen de kassen en waar mijn paard staat, is prototype van wat jij aanhaalt
.
Land is niet normaal te bereiken, wij lopen nu over het erf van de buren (buren hebben eerste stuk land, het land daarachter (gescheiden dmv hek) huurt mijn staleigenaresse. De buurman wil dat wij per 1 maart via een paadje langs de sloot gaan lopen, hiervoor moet wel eerst een pad aangelegd worden, tussen een sloot en een kas in. De eigenaar van het land vraagt nu 90 euro per maand per paard (!!). Kaal land (vind ik fijn trouwens, die van mij doe je geen plezier met een rijk land, heeft er alleen maar negatieve effecten van), geen watervoorzieningen (ja, emmers en sloot). Oftewel: de eigenaar vangt per maand 6x 90 euro. Voor zo'n stukkie.
Big business dus, hij wéét dat hij in een voordeelpositie zit en dus kan vragen wat hij wil omdat zo'n groot stuk land hier in de buurt gewoon meer dan schaars is. Ja, voor deze regio is dat groot.