Dry Needling, maar dan bij paarden..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Dry Needling, maar dan bij paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 20:59

Hallo iedereen,

Gisteren is mijn pony behandeld door iemand van paarden dry needling,
ik vroeg me af of er meer mensen op bokt zijn die er ervaringen mee hebben (gehad)?

Vandaag heeft m'n pony alleen in de stapmolen gestaan dus ik kan er nog niet echt iets van zeggen.
Morgen ga ik er weer voor t eerst op en het advies is om dan lang en laag te rijden en donderdag weer 'normaal'.

Groetjes Iris

Christadk

Re: Dry Needling, maar dan bij paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:08

Mijn haf heeft dat ook gehad een poos geleden. Heeft zeker wel geholpen. Ze loopt nu veel meer met haar neusje over de grond, iets wat ze daarvoor nooit deed!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 09:02

Gisteren 15 minuutjes gereden met m'n haf, hij was nog wat stijf dus heb het bij het lang en laag rijden gehouden. Hij is nu wel veel voorwaartser voor m'n been, zweep niet nodig gehad dus dat is al een hele verandering. Nu maar hopen dat het zo blijft en het niet komt door de kou :P.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:05

Kan je me uitleggen wat dry needling is? :o
Nog nooit van gehoord..

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:55

http://www.dryneedling.nl/pages/informa ... ienten.php (ff googlen)
Ervaring met paarden heb ik niet met "dry needling"
Wel ben ik zelf door een manueel therapeut m.b.v. dry needling van een pijnlijke nek en schouderpartij afgeholpen.
Als ik 's morgens vroeg was geprikt verergerde de spierpijn vaak in de loop van de middag maar na 1 dag was de pijn overal praktisch weg.
Wel heb ik het prikken nog een paar keer moeten laten doen met een tussen periode van 2 weken.
Het advies wat de pony van TS kreeg lijkt mij prima, de eerste dagen rustig aan doen maar wel blijven bewegen.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 18:32

Just_Sannee ik heb iemand laten komen van http://www.paardendryneedling.nl :).

Echt een aanrader, ze verteld wat ze doet tijdens de behandeling en legt ook uit waarom etc :).
Ik weet nu dat mijn pony (vanwege zijn bouw) snel vast kan komen te zitten in z'n linker heup, dus aan mij de taak om de linkerbuiging zo soepel mogelijk te houden en dus ook de oefeningen ervoor meenemen tijdens het rijden.

Had ik haar niet laten komen dan was mijn pony vroeg of laat kreupel gaan lopen met zijn linker voorbeen, doordat zijn achterbeen niet onder kon treden (dit kon wel, maar deed hem heel veel zeer :(:) ). Voordat ik haar liet komen wist ik dit niet, dus ik ben heel blij dat ik het zekere voor t onzekere heb genomen :D.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:54

Wat kost zo'n behandeling bij haar?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 23:42

Kost 95,- (85,- behandeling, 10,- voorrijkosten) , vervolgbehandeling binnen 2 maanden kost 70,- + voorrijkosten :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:25

Hier in het noorden is ook iemand die het bij paarden doet. Mijn fysio heeft mij ook behandeld vanwrge rugklachten die ontstonden vanuit vrtkrampte spieren en blokkades aan alle kanten opleverden. Dus geprikt in billen, onderrug, rond de schouders en daarmee doorwerkend op de nekspieren. Echt een wereld van verschil als ze goed raak prikken. Een paard kan alleen moeilijker aangeven of je goed zit, dus dan is de vakkundigheid van diegen die prikt nog belangrijker...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:19

Djeradalover schreef:
Kost 95,- (85,- behandeling, 10,- voorrijkosten) , vervolgbehandeling binnen 2 maanden kost 70,- + voorrijkosten :)

Serieus :oo Wat een geld.

Ik maak al jaren gebruik van Dry Needling, ben er zeer over te spreken. Het heeft iig bij al mijn paarden super geholpen. 1 of 2x per jaar laat ik ze nakijken en eventueel behandelen.

Ik laat het zelf doen bij Andrea Schachinger, erg fijne vrouw, rustig en weet waar ze mee bezig is. Alleen ik betaal de helft van die € 95,- :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:56

Ik heb mijn paard ook 2 keer laten behandelen. Behandeling is (om en nabij) 40 euro. Mocht alleen de eerste 3 dagen na de behandeling longeren zonder galop en daarna weer rijden. Heb wel het idee dat ze er profijt van heeft gehad.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:58

hier ook een ervaring met dry needling! mijn pony had haar rugspieren altijd strak en ze had er altijd veel last van. bij de eerste naald viel mijn pony haar meteen aan := (de aansteller) na de dry needling is ze een stuk vrolijker geworden en ontspannender heb jill boomers gehad weetniet meer hoe veel ze kostte...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:13

rowo schreef:
Djeradalover schreef:

Serieus :oo Wat een geld.

Ik maak al jaren gebruik van Dry Needling, ben er zeer over te spreken. Het heeft iig bij al mijn paarden super geholpen. 1 of 2x per jaar laat ik ze nakijken en eventueel behandelen.

Ik laat het zelf doen bij Andrea Schachinger, erg fijne vrouw, rustig en weet waar ze mee bezig is. Alleen ik betaal de helft van die € 95,- :)

In Zeeland zijn er niet zoveel die het doen dus daar betaal je ook naar denk ik, iig weet ik niemand anders dan nympha minnaar hier in de omgeving :).

In welke provincie werkt Andrea Schachinger dan als ik vragen mag?

Update:
Mijn pony loopt nu echt als een trein! Hij reageert veel sneller op m'n been en wat ik echt het belangrijkste vind: Hij is gewoon vrolijk tijdens het rijden, veeel minder nors en de oortjes nu lekker naar voren (of naar de zijkant, bij ontspanning) *\o/*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:23

Ik heb het 2 jaar geleden ook laten doen. Gewoon voor de zekerheid. Er waren een paar kleine puntjes waarom ik dacht dat het haar goed zou doen. En dat klopte inderdaad ook. Ze had moeite met de rechtergalop. Ze had de spieren in haar rechterbil vast zitten en ook in haar hals. Ik moest 2 dagen longeren, gewoon ontspannen, niet vast gezet of zo. Na een paar dagen mocht ik er weer op. De eerste keer geen galop. Maar ze liep gelijk een stuk beter. Later nog een keer een controlebehandeling gedaan, maar paard was er niet blij mee. Ze reageerde zeer explosief toen ze geprikt werd.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:24

trouwens, over Andrea, zij doet geloof ik alleen nog maar bij haar aan huisbehandeling Jill boomers is haar 'opvolger' ze hanteert dezelfde techniek en zij komt wel aan huis, volgens mij zitten ze in borculo....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:12

Andrea komt ook wel aan huis hoor. Maar wel vanaf 3 paarden of meer, rest in Gelselaar. Andrea komt al een aantal jaren bij ons.

Jill is niet haar opvolger. Wel heeft ze altijd voor Andrea gewerkt en daar haar opleiding gehad.

@ TS: ik woon in twente :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:00

rowo schreef:
Andrea komt ook wel aan huis hoor. Maar wel vanaf 3 paarden of meer, rest in Gelselaar. Andrea komt al een aantal jaren bij ons.

Jill is niet haar opvolger. Wel heeft ze altijd voor Andrea gewerkt en daar haar opleiding gehad.

@ TS: ik woon in twente :)

oke dat wist ik niet ik dacht dat het zo zat maar nu je het zegt herinner is me daar inderdaad wat van. Maargoed wij hadden maar 1 pony en Jill wilde wel aan huis komen. wel moest Luna een praam om omdat ze Jill meteen aanvloog bij de eerste naald :=

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:56

De dierenarts heeft mij aangeraden om bij mijn paard een dry needle behandeling te laten doen, ook door andrea zij werkt 2 dagen per week op de kliniek. Alleen lees ik nu dus net dat ze niet aan huis komt.. En mijn paard is op vreemd terrein erg onrustig en dat is niet zo handig denk ik. Mijn paard zit muur vast in haar nek, is ook op de foto gezet maar was niets op te zien. Ik ben erg benieuwd of het helpt, ze is al 2x bij een osteo geweest, gemasseerd maar dat allemaal heeft ook niet veel geholpen. Ik zag op de site van Andrea dat er bij mij ook iemand in de buurt zit die ook dry needling doet, denk dat ik daar dan maar een afspraak bij ga maken.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:58

_Cher schreef:
De dierenarts heeft mij aangeraden om bij mijn paard een dry needle behandeling te laten doen, ook door andrea zij werkt 2 dagen per week op de kliniek. Alleen lees ik nu dus net dat ze niet aan huis komt.. En mijn paard is op vreemd terrein erg onrustig en dat is niet zo handig denk ik. Mijn paard zit muur vast in haar nek, is ook op de foto gezet maar was niets op te zien. Ik ben erg benieuwd of het helpt, ze is al 2x bij een osteo geweest, gemasseerd maar dat allemaal heeft ook niet veel geholpen. Ik zag op de site van Andrea dat er bij mij ook iemand in de buurt zit die ook dry needling doet, denk dat ik daar dan maar een afspraak bij ga maken.

andrea komt alleen aan huis vanaf 3 paarden of meer, Jill bomers hebben wij gehad dat is echt een aanrader! Wij hebben haar gehad en mijn pony is erg vooruit gegaan en gebruikt ook de methode van Andrea.
http://www.bomerspaardendryneedling.nl