In de knotten voor de foto!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_R

In de knotten voor de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 19:54

Hallo bokkers!
Dit weekend komt m'n zus foto's maken van m'n paard. Sinds vorig weekend hebben we zijn lange wilde manen verruild voor nette korte manen. Nu leek het me mooi om hem voor de foto's te knotten met elastiekjes. Ik heb nog nooit een paard geknot, dus wilde nog vragen om wat praktische tips om mooie knotjes te maken. (ik weet dat je met naald en draad vaak mooiere knotjes krijgt maar eerst maar is met elastiekjes proberen ;p)
Om te beginnen heb ik in ieder geval al elastiekje en een kammetje ;)
Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben! Zal nog een foto posten van het resultaat :)

MonteKarlo

Re: In de knotten voor de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:55

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:56

Zorgen dat je de knoltjes op dezelfde lengte maakt (als dat mogelijk is ivm met dikte haar, snap je wat ik bedoel?)
En zorg dat de scheiding tussen de knotjes netjes recht is getrokken..

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:58

Eerst allemaal gelijke vlechtjes maken, zo straks mogelijk hoe strakker hoe makkelijker. Dan elastiekje om t puntje draaien en dan vlechtje naar binnen oprollen.

Hoop dat je het zo snapt haha moeilijk uitleggen zo via internet.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 19:58

Susyb schreef:
Zorgen dat je de knoltjes op dezelfde lengte maakt (als dat mogelijk is ivm met dikte haar, snap je wat ik bedoel?)
En zorg dat de scheiding tussen de knotjes netjes recht is getrokken..

Ik snap wat je bedoeld! dat had ik inderdaad al ergens gelezen dat je steeds dezelfde 'kam-breedte' moet hebben! :)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 20:08

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:00

gebruik bij het vlechten wat met water aangelengde gel, dus de manen per plukje even nat maken met dit spul dan steken er veel minder losse haren uit en geeft een mooi glans effect.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:18

Ja, in ieder geval nat maken en idd de vlechtjes mooi van gelijke breedte maken en netjes vlechten, helpt gewoon ook al, niet van die scheve haken er in. En losse haartjes gewoon er uit trekken of even bijknippen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:51

En is het gelukt ? :D

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:53

Afbeelding Het is nog niet helemaal je van het en door de harde wind en Colorado's wilde gevlieg door de bak is het hier en daar wat uitgezakt. Ik merkte wel dat zijn manen erg dik en zwaar waren voor knotjes ;p Ik had nu met zijn voorpluk niks gedaan, zoals je kunt zien is die heel dik en er valt veel haar naar voren. Wat zou ik hiermee kunnen doen? 1 knotje is denkik wat weinig voor die dikke voorpluk! ;p

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:31

Jessica_R schreef:
[ Afbeelding ] Het is nog niet helemaal je van het en door de harde wind en Colorado's wilde gevlieg door de bak is het hier en daar wat uitgezakt. Ik merkte wel dat zijn manen erg dik en zwaar waren voor knotjes ;p Ik had nu met zijn voorpluk niks gedaan, zoals je kunt zien is die heel dik en er valt veel haar naar voren. Wat zou ik hiermee kunnen doen? 1 knotje is denkik wat weinig voor die dikke voorpluk! ;p

Misschien kun je achter zn oren een stukje wegscheren, waar het kopstuk valt van je halster / hoofdstel, dat scheelt alweer haar, en in de voorpluk zegmaar een invlecht maken, zo creeër je daar een ruimte onder en kun je het vlechtje daar deels ondersteken, nog een keer dubbel, 2 elastieken erom en het zit.
Mijn paard heeft ook een dikke voorluk maar op deze manier blijft het toch aardig zitten.

De knotjes zien er wel netjes uit trouwens zo voor de eerste keer +:)+

luckyswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:51

Mooi hoor! Wou dat ik zulke mooie vlechtjes kon maken..

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:28

Afbeelding hier ook nog een actie fotootje met inmiddels uitgezakte knotjes haha

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:29

ziet er netjes uit vind ik