Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HelmerG schreef:Eerlijk gezegd betwijfel ik of het wel zin heeft om met allerhande spulletjes te gaan werken. Dat spul wordt van buitenaf op de staart aangebracht en staat los van de 'groei' van de haren? want dat gebeurt van binnenuit, sorry als ik onlogisch overkom hahaha.. ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. In dat geval ren ik NU naar de winkel zodat mijn fries lange manen krijgt
. Maar die heeft ook de genetische aanleg gewoon niet voor lange manen, dus die zal hij ook nooit krijgen, wat ik ook probeer..
Die spulletjes zijn fijn om de staart te laten glimmen, de klitten eruit te halen etc. maar dat de staart daar nu goed van gaat groeien kan ik me echt niet voorstellen.. Ja de haren zullen er straks misschien wel wat 'mooier' van uitzien, maar langer worden... nee dat geloof ik niet.
Maar aangezien het bij jouw paardje niet alleen een kwestie van 'groeien' is, maar de staart ook dun is en gelig enzo zou je voor 't uitzien in ieder geval misschien wel eens wat kunnen proberen. Maar voor 't groeien zelf zeg ik; ga geen geld uitgeven aan die middeltjes, want dat werkt volgens mij echt niet.. Enige optie imo is gewoon proberen goed te 'onderhouden en bij te houden'.. vlechten bv.
Gewoon de punten bijhouden zou genoeg moeten zijn. Daarbij kan het gewoon ook heel goed mogelijk zijn dat je paard gewoon de genetische aanleg niet heeft voor een volle staart..wat ik dus eerder denk in deze situatie