Van kist naar caddy...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimiap

Van kist naar caddy...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 02:12

Ik was al een tijdje op zoek naar kist voor mijn zadel, voor als we naar les gaan of op wedstrijd. Zo'n schatkistgeval....
De bedoeling van die kist is om spullen die ik mee wil nemen naar wedstrijd of les in de kist te leggen, zadel er op en zo in 1 keer de kist in de auto. Belangrijkste daarvan is dat het zadel onbeschadigd vervoerd kan worden. Ooit eens gezien op een site of in een folder.... ik weet het niet meer.... Heel veel sites bezocht maar kon het niet vinden. Ook Ikea, Kwantum, Blokker, Marskramer, Action enz enz maar zo'n schatkist.... ik kan 'm niet meer vinden.

Nu werkt een kennis van mij in een kunststoffenfabriek, dus hem ook eens gevraagd of hun niet zo'n kist hebben. Uitgelegd wat de bedoeling was van de kist. Hij mompelde iets van niet maar hij zou eens kijken wat hij kon doen/vinden.

Na ca. 2 weken telefoon, of ik thuis was, kwam hij ff de kisten brengen! Ik: huh? ja ben thuis... (terwijl ik denk: kistEN? had toch om 1 gevraagd?) Afijn, kwartiertje later hoor ik een auto stoppen, deuren dichtslaan en vervolgens een gerommel..... komt ie aan mijn "kisten":

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon zo mooi al mijn spullen meenemen en ook zelf nog ff zitten... (ik heb dan meteen een plaatje in mijn hoofd van mijn voorlezer op dit karretje....)
Ik moest er hartelijk om lachen! Maar vond het ook wel erg lief en creatief voor een niet-paardenmens. Toch zag ik al gauw de praktische kant er van in. Bij stal neem ik de hele caddy mee van de zadelkamer naar de poetsplaats en naar les of wedstrijd alleen 1 kist, de bovenste.

Nu heb ik de bovenste kist al vervangen voor een hogere, zodat de onderkant van de zweetbladen de grond niet raken.
Ook wil ik de zitting wat hoger hebben, zodat het zadel er wat beter en stabieler op ligt.

Hebben jullie nog suggesties voor verbeteringen?

tamary

Re: Van kist naar caddy...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 02:16

Dwarsbalkje lassen en zo'n uitneembare zadelsteun er op zetten? Kan je nog steeds zitten, zadel hangt stabiel en hoeveel kistjes je er op hebt maakt niet meer uit.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 02:18

Het is gewoon een klein steekwagentje toch? Kun je er geen zadel steun (of hoe heet dat nou :') ) aan monteren? Als je dan een inklapbare neemt en een kussentje op de boxen legt kun je ook nog eens lekker zitten :Y)

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:00

Maar als ik een (inklapbare) zadelsteun erop monteer, moet ik het hele karretje meenemen, en dat was nou niet de bedoeling....

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 00:54

Inmiddels de kist al eens getest naar les (karretje blijft lekker thuis). En moet zeggen, toch erg handig! In 1 beweging zadel, hoofdstel, cap en fleecedeken, hup in de auto, paard in de trailer en weg zijn we.... zadel blijft keurig liggen in de auto!
Wat ik er ook nog wel aan wil is goede stevige handvaten! Dat tilt wat makkelijker...