Help me!! m'n zadelkast is altijd een rotzooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GET_HACKED

Help me!! m'n zadelkast is altijd een rotzooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 18:10

hallo, bij ons op stal heb ik een zadelkast die van hout gemaakt is, en ik heb daar dus alleen een zadelstang en daaronder een hoofdstel haakje, maar meer niet...
En het is dus altijd een zooi want dit kan ik er nog niet kwijt:
Dekje, 2 Fleecedeken's, peesbeschermers, Elastiek, Western-hoofdstel 3halsters , Cap, Bp etc.
Of ik kan het er wel kwijt maar dan moet ik het gewoon op de grond pleuren
Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
ik weet wel dat er hoofdstel haken tekoop zijn , maar zie je mij als meisje van 13 al een gaatje in m'n kast boren?
Ik hoop op leuke reacties!
Groetjes x

ps. Ik weet niet zeker of dit goed staat..?

Batlow

Re: Help me!! m'n zadelkast is altijd een rotzooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:11

Kan je vader je niet helpen met een extra plank erin en gaatjes boren? Anders moet je dozen/plastic bakken kopen voor op de grond, waar je spullen in stopt als dekens

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:12

Er is een zadelkamer-topic, daar staan ook veel foto's in en worden ook veel tips aan elkaar gegeven. Je zou eens kunnen kijken of je daar iets tegenkomt :)?
Je kunt wat betreft de haakjes misschien ook gewoon haakjes bij de action ofso halen en dan met speciale lijm vastlijmen aan de binnenkant van de deur? zodat je niet hoeft te boren. Er is vast wel lijm te vinden wat sterk genoeg is om haakjes op te hangen waar je je halster/hoofdstel aan kwijt kunt.
Misschien kun je ook hier een foto plaatsen van je kast? Zodat we kunnen meedenken? Is natuurlijk makkelijker tips geven als we kunnen zien hoe de kast precies uitziet :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:14

Heb je niet een handig iemand in je buurt, je pa, broer, vriend, oom , buurman etc etc die een plank in je kast kan maken? Of misschien 2.

Daarnaast zijn curverboxen ook heel handig, die zet je op de grond en daarvkan best wat in. Verkrijgbaar bij o.a Xenos.

Lijm, haken en een hoofdstel daar aan gaan niet samen. gewoon lekker gaatje boren.

GET_HACKED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 18:37

Dankjulliewel , ik heb trouwens een kast van 1m lang en 80cm breed dus zat te denken aan een box bijv. Curver las ook ergens dekjes box maar zal wel duurder zijn en dan die deksel rechtop in de kast zetten en daar hoofdstel hangers aantast te lijmen ofzo ?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:45

Caitlin_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:49

Ik had dat probleem ook, al het ware alleen maar 1 grote ruimte voor al je spullen.
Van die plastic boxen is inderdaad erg handig. ook zijn er van die haken te koop die je over de bovenkant van de deur hangt. Hier kan je dan je halsters etc aan hangen zonder dat je hoeft te boren :)

GET_HACKED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 19:13

Caitlin_x schreef:
Ik had dat probleem ook, al het ware alleen maar 1 grote ruimte voor al je spullen.
Van die plastic boxen is inderdaad erg handig. ook zijn er van die haken te koop die je over de bovenkant van de deur hangt. Hier kan je dan je halsters etc aan hangen zonder dat je hoeft te boren :)

waar heb je die vandaan?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:19

bij de action krijg je die haken, hebk toevallig vandaag nog tegenaan gekeken.
mijn ervaring is wel dat deze alleen geschikt zijn voor deuren/kastjes wat niet te dik zijn anders passen ze er niet overheen. hier bij mij thuis kan ik ze voor deuren niet gebruiken in ieder geval :(
maar voor dat geld is het zeker t proberen waard, want kosten echt niet veel.

GET_HACKED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 19:23

HelmerG schreef:
bij de action krijg je die haken, hebk toevallig vandaag nog tegenaan gekeken.
mijn ervaring is wel dat deze alleen geschikt zijn voor deuren/kastjes wat niet te dik zijn anders passen ze er niet overheen. hier bij mij thuis kan ik ze voor deuren niet gebruiken in ieder geval :(
maar voor dat geld is het zeker t proberen waard, want kosten echt niet veel.

oke dankjewel hier is een action dus dat komt zeker goed, dan kan ik meteen daar voor opbergboxen kijken (=

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:08

8-)

Gewoon een spijker in de wand slaan een lange, daar kan je het hoofdstel aan op hangen. Koop 2 of 3 van die boxen bij de action. Ik heb er 1 voor me ditjes en datjes zoals shampoo's, zalfjes, invetspul enalles, beenbescherming en dingen die ik even tijdelijk niet gebruik zoals me chaps en cap ;)

Ik heb wel 5 spijkers in me kast, voor me halsters borsttuig en hoofdstellen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:10

Caitlin_x schreef:

ik heb precies het zelfde, een lange stang met 4 haken voor aan de deur en plastic kisten waar ik alles in heb zitten, en zo op elkaar gestapeld. echt ideaal.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:15

Ik blij dat ik als klein meisje al prima met accuschroef boormachine om kon gaan.
Zou inderdaad paar plastic bakken onderin de kast zetten Plank erin schroeven ofzo dat die boxen eronder passen en dan dekens netjes opgevouwen bovenop de plank...
Paar haken voor halsters en halstertouwtjes tegen de deur aan schroeven tadaaah.
Vraag inderdaad evt. maar hulp van je vader.