Hond ruikt aan je als je terug komt van rijles......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aliekeicarus

Hond ruikt aan je als je terug komt van rijles......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 14:04

Hallo lieve Bokkers,

Hebben jullie een hond?
Zo ja en je zit op rijles. Als je terug komt van je rijles gaat je hond je dan ook helemaal aflikken en ruiken?
Haha opzich is het grappig maar toch.......??

Dikke zoen icaruslover /3 /3

Sabini

Re: Hond ruikt aan je als je terug komt van rijles......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:06

Dit doen natuurlijk niet alle honden..
Het gaat hier om de opvoeding van jouw hond. Wil je niet dat hij dat doet, laat dat dan goed (en consequent!) weten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:08

Je bedoeld paard rijles neem ik aan?

Nee, mijn honden doen dat niet.
We hebben dan ook wel de paarden aan huis en ze zitten zelf ook dagelijks tussen de paarden. De geur is ze niet vreemd. :)

charlie_x

Re: Hond ruikt aan je als je terug komt van rijles......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:10

Haha mijn hond snuffelt ook aan mij en mijn laarzen en geeft me een likje! :)

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:11

Heb je een eigen hond en je komt bij een amdere hond zal deze ook snel aan je snuffwlen likken kan enz.
Dit is gewoon omdat het een andere geur is en hij zijn geur wil ruiken omdat jij zijn baasje bent.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:11

mijn hond deed het nooit bij mijn eigen paard , maar sinds mijn paard is overleden en ik af en toe contact heb met andere paarden moet hij altijd wel even ruiken als ik weer thuis kom.. maar niet storend ofzo

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:12

Mijn pup deed het in het begin ook en ik liet hem het maar doen en nu is het niet speciaal meer en doet ie het niet meer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:13

Sabini schreef:
Dit doen natuurlijk niet alle honden..
Het gaat hier om de opvoeding van jouw hond. Wil je niet dat hij dat doet, laat dat dan goed (en consequent!) weten.

Precies .. ik moet er ook niks van hebben, dat gesnuffel en gelebber ... mijne doen dat dus ook niet :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:16

Laat je in ieder geval niet wijs maken dat het een gebrek aan opvoeding is. Het is de normaalste zaak ter wereld. Je hebt het ook als je bv een vreemde hond tegen komt die bij je snuffelt omdat jij toevallig er ook een hebt. Het commentaar "je hebt vast ook een hond' is daarbij heel gewoon. Gebeurt mij dagelijks (dat omdat ik altijd elke hond moet aaien die ik tegen kom.. tot ergenis van mijn vriend) Hetzelfde heb je met je eigen hond als je bij andere honden bent geweest. Ze halen gewoon even de nodige informatie van je af, thats it.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:19

Benfan schreef:
Laat je in ieder geval niet wijs maken dat het een gebrek aan opvoeding is. Het is de normaalste zaak ter wereld. Je hebt het ook als je bv een vreemde hond tegen komt die bij je snuffelt omdat jij toevallig er ook een hebt. Het commentaar "je hebt vast ook een hond' is daarbij heel gewoon. Gebeurt mij dagelijks (dat omdat ik altijd elke hond moet aaien die ik tegen kom.. tot ergenis van mijn vriend) Hetzelfde heb je met je eigen hond als je bij andere honden bent geweest. Ze halen gewoon even de nodige informatie van je af, thats it.

Ik word dus ook door alle honden besnuffeld en moet alle honden aaien! Heb er zelf twee en die gaan daarna ook snuffelen vooral de oudste maar die trainen we ook voor het speuren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:19

Quir schreef:
Je bedoeld paard rijles neem ik aan?

:D _O-

Lijkt me vrij normaal dat honden ruiken en snuffelen.. Alleen likken moet ik niets van weten, dat doen ze maar aan zichzelf.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:37

Je topic hoort op BB, maar daar mag je pas na 25 zinvolle berichten posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Vandaar dat ik het topic ga sluiten.

Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link.