Ik zit met een vraagje.
Ik ben helemaal voor het natuurlijk houden van mijn paard, wil hem het liefst dag en nacht buiten hebben. Helaas hebben we daar op het moment geen mogelijkheid tot en komt mijn paard ’s winters niet erg veel buiten.
Nu mag ik na overleg met de eigenaar van stal mijn paard op een klein stukje land zetten met een container erbij. Hij wou er wel een paar betonplaten voor leggen zodat de paarden ook droog kunnen staan en een stalgenoot wil er met haar paard bij staan (beide paarden kunnen erg goed met elkaar overweg). Nu hoorde ik alleen een paar geruchten dat er paarden waren die rotstraal kregen in de containers. Van anderen hoorde ik weer dat ze er totaal geen last van hadden, maar ik wou toch even naar jullie ervaringen vragen. Gezien er best veel paarden in een containerstal staan, of ze als schuilstal hebben zou ik denken dat niet veel er last van hebben?
En als het inderdaad een veel voorkomend probleem is, hebben jullie dan ook tips? Ik dacht eraan om misschien stalmatten neer te leggen omdat die vocht opnemen, is dat een optie?
Hopelijk word ik er nu wat wijzer op, ik hoop toch dat mijn paardje daar lekker kan staan

Groetjes Hannah