Snoerloos scheren? Welke is/zijn nu écht goed??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ProudOfPride

Snoerloos scheren? Welke is/zijn nu écht goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:12

Ik wil mijn minipaardjes dit voorjaar nu echt heel graag (gedeeltelijk) gaan scheren. Hun vacht is momenteel zo dik dat het de huid verstikt en in het voorjaar valt er al helemaal niet met ze te mennen. Dan krijg ik ze echt niet meer droog en ontploffen ze zowat van (over)verhitting :(:) .

Vorig jaar had ik een Moser avalon gekocht. Helaas had ik er net weer eentje met wat fabrieksfoutjes :S Elke keer stopten de mesjes na 10 minuten met scheren.... Na veel gedoe konden ze nog niet achterhalen wat nu de fout was en heb geld teruggekregen. Maar ik heb dus niet zo'n vertrouwen meer in dit apparaat (al scheert een kennisje al jaren met deze machine, zonder problemen :roll: ).

Nu is mijn vraag dus;

Wie weet of heeft goede ervaringen met een snoerloze tondeuse of scheermachine waar ik een heel (mini) paardje mee kan scheren?? Het moet echt eentje zijn zonder snoer want ik heb geen stroom op stal...

Iemand ideeën/tips/adviezen? :D

ProudOfPride

Re: Snoerloos scheren? Welke is/zijn nu écht goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 12:22

Niemand?? Ervaringen (goed/slecht) over de avalon hoor ik ook graag hoor ;)

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:49

Ik zit momenteel zelf te denken aan een Heiniger Saphir of een Heiniger Cordless Combo. Iemand daar de ervaringen mee??

Suus026

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:27

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:32

cordless combo is idd een erg goede en een van de weinige zware machines waar je een heel paardje mee kan scheren en waar ook grovere messen voor te krijgen zijn waar je die mega dikke/lange vachten mee kan scheren.
ik scheer hier thuis (ook mini's) altijd eerst met zo'n set grove messen dan met een set normale messen (meestal twee weken later maar kan ook gelijk er achter aan) en voor de finishing touch heb ik de moser wahl adelar, ook een klein draadloos machientje, ideal voor hoofdje, oren voetjes etc.
ze verkopen ze beide bij de minihorseshop (http://www.minihorseshop.nl) en daar hebben ze ook verschillende soorten messen op voorraad.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:38

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:41

Ik heb de Heiniger Saphir met verschillende scheerkoppen. Zijn heel veel verschillende soorten scheerkoppen voor te koop, zowel van Andis, Heiniger en Oster.
Ik ben er heel erg tevreden over.
Scheer mijn Fries er ook mee op. Ideaal.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 21:23

Nadita, is de Saphir denk je ook geschikt voor héle (bijna extreem) dikke vachten? Mijn mini's staan nu 24/7 buiten zonder deken (met inloopstal uiteraard) en zijn hééél erg dik behaard. Zo dik dat het nu dus de huid verstikt....
Domme vraag misschien, maar hoe kan je zien of een scheerkop/messen geschikt is voor een machine van een ander merk? :o?

Thanx Suus026, maar ik zoek echt eentje zonder snoer.

Probabeest, thanx voor de info! Heel handig om te weten! Ben echt nog een leek wat mini's scheren betreft :P En mariska's minihorseshop was hier al bekend, eeerg verslavend en slecht voor mn geldbuidel hahhaha

Peerke_, bedankt voor de tip! Ik ga er eens een kijkje nemen....

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:54

Mijn ervaring is in ieder geval dat veel machines al snel toch te licht zijn om het hele paard te scheren, helemaal wanneer je het over dikke vachten in combinatie met snoerloos belijkt. Je komt dan toch op een zwaardere ( en dus duurder) apparaat uit, en zorg er idd voor dat er verschillende soorten messen op kunnen. Weet dat de messen van heiniger op verschillende merken passen maar welke exact zou ik moeten nakijken.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 00:08

Okee, weer wat geleerd!

Ik wil in eerste instantie alleen een streepmodel scheren (nu waarschijnlijk zelfs alleen maar onderkant hals en stukje borst), voor de 'ontluchting' zeg maar :) Want ookal hebben ze een ruime warme inloopstal, ze staan toch 24/7 buiten.... Natuurlijk komt er dan ook een warme deken op te liggen, maar toch. Alleen laat in het voorjaar/zomer wil ik ze helemaal kaal, dan is hun vacht al dunner (lang leve de furminator!).

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:12

http://www.delaval.nl/-/producten-en-sy ... 00/?sp=825

Deze heb ik veel ervaring mee, vooral met koeien.. Ik heb er ook wel eens wat pony's mee geschoren, werkt prima! Scheert met gemak door dik haar heen! Wel is het handig om je paard te wassen en volledig droog te laten worden voor het scheren. Schoon haar maakt het makkelijker!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:54

die laatste lijkt idd ook heel erg op de cordless combo, op de veescheermachines zitten standaard grovere messen, daar scheer je idd zo mee door een dik pak haar.
normaal word voor paarden 20 mm gebruikt maar voor die kleine wollige monsters is zo'n grove handiger.
voor de heiniger hebben ze echt heel veel verschillende soorten messen er op dat vind ik zelf wel prettig

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:00

Lees even mee , want wil mijn mini ook de jas uit gaan doen . Ze is vorige zomer bij mij gekomen , na nogal wat leed .
En blijft kriebel houden , wil haar dus van haar te lange vieze vacht ontdoen en zorgen dat ze een gezond vachtje krijgt .
Heb een asculaap machine op stroom , maar kan je daar de beentjes ed mee doen ? Machine is best groot .

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:08

aesculaap is ook een prima machine maar geld hetzelfde voor, zit je paardje echt heel dik in het haar zet er even een paar grove messen op, scheelt echt zoveel frustratie... :D
ik doe de kleintjes helemaal met zo'n grote, ook hoofdje en beentjes kan ik er mee doen. moet wel zeggen dat ik voor het bovenste deel van het hoofd en oren nu eigenlijk mijn kleine altijd gebruik ( grove zoals haar op de kaak etc haal ik dus wel weg met dat grote apparaat.)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:11

Mijn Heiniger Saphir scheert met de Andis 2,8 mm scheerkop ook moeiteloos door de dikke vachten van mijn mini's heen.
Is ook ideaal klein machientje voor benen, liezen en oksels....
Gebruik voor moeilijke plekjes ook nog wel vaak de Moser Arco, die 'prikt' niet zo snel.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:32

Ik heb nog geen snoerloos apparaat gehad met voldoende vermogen om een paard volledig kaal te scheren.
En de mini's (dikke bolletjes wol) die ik heb geschoren vroegen meer van mijn machine dan de rijpaarden dus dat zou het nog zwaarder maken voor een snoerloze machine.