Hallo,
Mijn paardje komt vanaf as zaterdag los in een hitactiefstal te staan. het is een KWPNer met weinig haar. Ze stond hiervoor altijd op een stal met dit weer een 200gr deken op. Met zware vorst (snachts -15) heb ik haar een wolle zweetdeken extra onder de 200gr deken gegeven.
MIjn assortiment dekens:
* 200gr regen deken van HH (dit is zijn tweede winter) 1x gewassen bij van Rijs maar niet waterdicht laten maken. Ik heb nog niet meegemaakt dat die doorlekte (2 uur in regen in paddock) maar bij 24h in de regen, weet ik het zo net nog niet.
* 200 gr staldeken (ding is oud en een krijgertje....)
* 1 fleecedeken (veel te groot dus komt onder de 200gr deken uit en kan er dus niet onder in de hit
* 1 0 gr regendeken van HH (dit is zijn tweede winter) 1x gewassen bij van Rijs maar niet waterdicht laten maken. Ik heb nog niet meegemaakt dat die doorlekte (2 uur in regen in paddock) maar bij 24h in de regen, weet ik het zo net nog niet.
Ik begrijp best dat ik nieuwe dekens moet kopen en dat wil ik ook doen, maar ja welke?!?
* Bucas smarttex 370 gr voor 162Euro, Men zegt dat hij bijna sloopproof moet zijn en hij moet ook met warmere temperature om kunnen blijven (dus van -15 tot +10).
Of gaan werken met een bovendeken en diverse onderdekens?!? (Mijn idee, 200gr bovendeken die sterk is en goed waterdicht en dan met onderdekens van 100 en 200gr gaan werken als t kouder wordt.
* Horseware Amigo
* Horseware Rhino: Is sterker dan Amigo, maar ja sterk genoeg?!?
* Horseware Rambo: Moet het sterkste zijn van de lijn, maar ook direct echt het duurst
Of.. opties waar ik nog niet aan heb gedacht?!?
As zaterdag gaat ze los de Hit in en dan zet ik haar voor nu met de 200gr staldeken en daar overheen de 200gr regendeken (waarvan ik niet weet of tie 24h waterdicht is) en dan voor de zekerheid de 0gr regendeken (waarvan ik niet weet of tie 24h waterdicht is. Dit omdat ik dan nog ff tijd heb om na te denken en jullie reacties mbt de dekens af te wachten & te kijken in hoeverre de paarden in de hit de dekens slopen.
Wat is jullie ervaring? Welke deken(s) raden jullie me aan? Ik ben erg benieuwd:)