pony schuurd staart kapot.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nwankwo

pony schuurd staart kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 11:57

hoi
(ik weet niet of het hier goed staat!)
het probleem is dat mijn pony zijn staart kapot schuurd (voornanelijk de staartwortel en de bovenkant van zijn kont).
hier baal ik eigenlijk wel van en weet ook niet wat ik hier aan kan doen.
ik vind het er niet zo verzorgd opstaan en op wedstrijd al helemaal niet.
af en toen dan smeer ik er een soort olie achtig haarverzorgings product in zodat het wat vetter wordt en dan zien de haren er meteen een stuk beter uit.
de staart wortel is nu echt een borstel :=
gister zag ik een pony voorbij komen met een mooie volle staart en de bovenkant netjes rond afgewerkt. :D (deze pony was wel geschoren)
de haren op de staartwortel waren even lang als de rest.

nu vroeg ik me af....
hoe krijg je zo iets voor elkaar ?
gewoon heel lang sparen of is hier een speciale manier voor van verzorging, knippen of iets dergelijke.
alvast bedankt!
groetjes joyce

xMoniek

Re: pony schuurd staart kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:58

Mijn shetlander doet dus hetzelfde en de staart is echt heel lelijk.. al vanaf het begin dat ik haar heb.. dus ik volg even :+

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:03

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:06

Het schuren komt door jeuk, dat kunnen wormen zijn maar ook roos. Mijn pony schuurde ook haar staart kapot. Ik zag dat ze heel veel last had van roos, ik heb toen bij de kruidvat zeepvrije ( bij evt. Niet helemaal goed uitspoelen geen jeuk ) parfumvrije ( zelfde reden) anti roos shampoo gekocht. Was wel duur, 6 euro voor een klein flesje. Heb om de 1-2 dagen gewassen. Er stond 14 dagen en dan 50% minder roos. Merkte na 1 week, dus 3 keer wassen, dat ze was gestopt met schuren. Heb ook klitwortel ding erop gesmeerd maar dat hielp niets. Dus ik zeg wassen met antiroos!

Wat betreft de volle staart, sommige paarden hebben aanleg voor een mooie volle staart en sommige niet, hetzelfde bij manengroei en voorpluk. M'n ene kwpn heeft een super volle lange voorpluk en m'n andere kwpn heeft een klein sliertje.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:08

Je moet sowieso niet de straat wassen met cremespoeling , roos shampoo etc. omdat het dan nog erger wordt. Kijk even op internet of ze een speciale shampoo hebben ! Maar inderdaad wat Saaaash zegt , het kan ook wormen of iets anders zijn!

Succes

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:10

oh oke.
ja het klopt hij heeft vooral bij de manen erg last van roos!
bij de staart heb ik nog geen roos gezien.
eerst had hij wel een mooie staart, maar die is gedegradeerd tot rosborstel helaas. :(
ik zal het gaan proberen!
dankje voor de tip!

lovesprankel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:16

De pony van een meisje bij mij op stal doet het ook. En zij smeert babyolie (kun je gewoon bij de supermarkt halen) in de staart. Niet te weinig maar gewoon dat er wat in zit. &bij haar helpt het! Hopelijk heb je er iets aan :)