Agradi heeft paaltjes en lint in de aanbieding. Aangezien ik hier al langer naar op zoek ben voor o.a. meetings zit ik er over te denken om dit aan te schaffen.
Vraag is alleen, hoeveel paaltjes heb je nodig? Ik heb lint gezien van 200 meter. Er van uitgaan dat je een paddock hebt van 20x20, hoeveel paaltjes per kant? 1 per 5 meter?
Het is bedoeld voor tijdens shoots, dus ook op duin/strand etc.
pillow
Geplaatst: 31-01-13 15:42
Als het een definitieve paddok is kun je het beste houten palen zetten. Bij 4 centimeter breed lint staan de palen om de 3 a 3,5 meter. Bij smaller lint kan het wel om 4 meter Bij veel wind komt er erg veel kracht op te staan
Ik hou altijd per 4 meter 1 paaltje aan... Als je goed strak spant en je paaltjes staan stevig kan 1 op 5 meter ook nog wel. Maar rekeninghoudende met het feit dat de ondergrond niet ideaal is op shoot locaties zou ik 1:4 aanhouden!
Dit vanwege shoot-locaties waar je vast wel eens te maken zult hebben met los zand en dergelijke slecht "vasthoudende" ondergronden, terwijl er wel veel wind kan staan dat flink aan je lint zal gaan trekken.
Slap hangend, flapperend lint....dat is niks en kan ook net wat te veel worden voor de wat meer sensibele paardjes voor wie het toch al spannend genoeg is zo los daar op zo'n plek
Met een afstand van 3 meter is het nog slap zat met zulke paaltjes waar je het lint niet goed tussen op kunt spannen.
Zou je het lint nu wel tussen stevige punten op kunnen spannen dan is een paaltje om de 5 meter of zelfs meer, prima.
Zowel koord als lint moet breken bij een bepaalde kracht. Voordeel van lint is dat het beter te zien is voor paarden en daarom meest geadviseerd . Maar als je telkens gaat opbouwen en afbreken heb je echt meer aan koord. Dit blijft ook beter als je het moet oprollen ...