Welke kleur snackbal voor paard en welk merk Likit of Br

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sheyjoen

Welke kleur snackbal voor paard en welk merk Likit of Br

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:23

Ik wil graag voor m'n paardje als tijdverdrijf een snackbal kopen. Nu weet ik alleen niet welke kleur ik moet kiezen en van welk merk. Qua stevigheid e.d
De keuze is paars of rood. En van t merk Likit of Br.
Rood hebben er al 2 mensen van stal en paars lijkt mij dus handig (tegen ongewenst ruilen).
Nu vraag ik mij echter af of dat paars wel een juiste kleur is voor een paard.
Wie kan me met dit dilemmatje helpen :o

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:25

ik dacht dat paarden alles in zwart/wit zagen? correct me if i'm wrong :+

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:27

Nou ik weet idd dat dat dus niet t geval is. Paarden zien een aantal kleuren. Vandaar m'n vraag :D

marlonFloris

Re: Welke kleur snackbal voor paard en welk merk Likit of Br

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:34

haha oke;) sorry ik heb zelf geen snackbal dus kan die vraag niet voor je beantwoorden

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:37

ik heb gelezen op internet dat paarden idd een aantal kleuren zien maar dit is heel weinig...dus of het kleur zoveel verschil uitmaakt betwijfel ik, dus ik denk dat je zelf de knoop moet doorhakken en kiezen welk kleurtje je het leukst vind ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:33

Paarden zien vooral geel en blauw, geen/weinig rood en groen. Paars zit tussen blauw en rood in dus ze zullen het 'blauwig' zien. Maar een paard ziet wel licht donker he, dus veel verschil maakt de kleur niet.
Over de bal zelf kan ik weinig vertellen :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:38

Geen van beiden, is allebei troep. Je kan je toch wel indenken, dat paars geen natuurlijke kleur is. Moet dus wel troep inzitten, en aangezien rood hetzelfde merk is zal daar ook de nodige chemische rotzooi in zitten! Kun je misschien beter even verder zoeken naar iets minder 'snoepachtig'.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:42

BaileyMix schreef:
Geen van beiden, is allebei troep. Je kan je toch wel indenken, dat paars geen natuurlijke kleur is. Moet dus wel troep inzitten, en aangezien rood hetzelfde merk is zal daar ook de nodige chemische rotzooi in zitten! Kun je misschien beter even verder zoeken naar iets minder 'snoepachtig'.

Het gaat dus om een bal die rolt en er snoepjes uit komen toch? Of zo'n 1 waar je een lick it iets in kan stoppen, ze hoeven de rode of paarse bal niet op te eten hoor :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:44

Oooooh hahaha dat veranderd de zaak :') Moeilijk he goed lezen :+

In dat geval zou ik voor de paarse gaan, je paard zal er niet mee zitten en je weet zeker dat 'ie van jou is. Merk maakt niet uit denk ik.

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 01:06

T gaat idd om een bal waar je brokjes in moet doen, dus de bal zelf hoeft geen (chemisch) smaakje te hebben ;)

En t gaat mij er ook niet om welke kleur mijn paard mooi vind, maar idd om of dat hij die kleur wel ziet.
En rood en groen schijnen paarden moeilijk van elkaar te kunnen onderscheiden, dus das ook niet handig als je leuk de snackbal in t land denkt te geven :D

T gekke is dat ik me van vroeger ook andere kleuren kan herinneren, namelijk ook blauw. Maar na een tijdje gegoogled te hebben kan ik bijvoorbeeld blauw alleen in Engeland bestellen. Zijn er alwel goedkoper als in nl, maar geloof dat de verzendkosten meer zijn als het verschil in bedrag (£ > € )
Dus bedankt voor al jullie reacties!! :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:37

Je paard heeft wel nog steeds een neus, die hij meer zal gebruiken om eten te zoeken dan zijn ogen :) Dus als hij snoepjes wil zal hij ze wel vinden. Zichtbare bal of niet :P

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:23

Leen_ schreef:
Je paard heeft wel nog steeds een neus, die hij meer zal gebruiken om eten te zoeken dan zijn ogen :) Dus als hij snoepjes wil zal hij ze wel vinden. Zichtbare bal of niet :P

:j ben ik met je eens!! Maar voor t geval meneer niet zo'n goede reuk heeft :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:47

SabbientjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:53

Ik heb zelf een rode van Lickit.
Paar stalgenoten hebben hem ook. In totaal zijn er iets van 3 rode en 1 paarse op stal. (even uit mijn hoofd)
De mijne is nog nooit ongewenst geleend.

Mijn, net overleden, paard was dol op haar bal.
In de 9 jaar dat ik haar had zijn er 2 ballen kapot gegaan en de derde is nog heel.
Mijn merrie was zo'n 650 kilo en ging niet zachtzinnig met haar bal om.

De eerste bal die kapot ging zat een flinke scheur in, vanaf het gaatje waar de brokjes uitvallen tot aan halverwege.
De tweede bal was op een of andere manier uit elkaar gevallen. Die heb ik overigens nog liggen om weer in elkaar te zetten.

Ik ken die van BR overigens niet.

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 21:25

Cemlys schreef:
Volgens mij is er geen verschil tussen de 2. Ik heb de rode gezien en gebruikt en heb nu 2 paarse, beide zijn gewoon van het merk lickit.
Ik heb ze indertijd hier besteld, omdat ze hier goedkoper waren
http://www.equestrianclearance.com/west ... ml#gallery

Oké bedankt, en heb even gekeken op de site maar daar verkopen ze ze iig niet meer. Moest je veel betalen voor het verzenden?

@sabbientje : kapot kunnen ze dus wel :P Ach kan ook niet anders, paarden zijn voor zo'n bal toch eigenlijk wat te zwaar. Hoewel t degelijk in elkaar zit! Maar ergens kan ik me wel indenken dat t soms misschien wat frustrerend kan zijn voor een paard die geen geduld heeft hahaha en dan zal er in de loop der tijd vast een scheur in ontstaan en daarbij is het ene paard wat lomper als het ander, en opzich is die van mij gelukkig niet zo heel lomp....Als ze er maar plezier van hebben! <<)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:29

Ik geloof iets van 15euro, maar ik had toen ook best een grote bestelling hoor (à 200 euro) dus dan kan zoiets zeker uit.

SabbientjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:20

sheyjoen schreef:
Cemlys schreef:
Volgens mij is er geen verschil tussen de 2. Ik heb de rode gezien en gebruikt en heb nu 2 paarse, beide zijn gewoon van het merk lickit.
Ik heb ze indertijd hier besteld, omdat ze hier goedkoper waren
http://www.equestrianclearance.com/west ... ml#gallery

Oké bedankt, en heb even gekeken op de site maar daar verkopen ze ze iig niet meer. Moest je veel betalen voor het verzenden?

@sabbientje : kapot kunnen ze dus wel :P Ach kan ook niet anders, paarden zijn voor zo'n bal toch eigenlijk wat te zwaar. Hoewel t degelijk in elkaar zit! Maar ergens kan ik me wel indenken dat t soms misschien wat frustrerend kan zijn voor een paard die geen geduld heeft hahaha en dan zal er in de loop der tijd vast een scheur in ontstaan en daarbij is het ene paard wat lomper als het ander, en opzich is die van mij gelukkig niet zo heel lomp....Als ze er maar plezier van hebben! <<)

Dat plezier had die van mij er zeker van. Dus 1 bal in de 3 jaar was het mij wel waard.
Bij de ruitersportzaak bij mij om de hoek waren ze altijd net wat goedkoper als in andere (online) winkels.
Hoeveel ze er nu kosten weet ik niet. Ik heb al een tijdje geen nieuwe nodig gehad :P
De laatste bal heb ik via marktplaats gekocht. Was een gebruikte, but who cares :P