Vandaag kwam de eigenaar van de pony's die ik bijrijd naar me toe; 'Je moet me helpen! Aurea is wééééér uitgebroken uit de wei, en liep zelfs de weg op!'
Nu vroeg hij me of ik hem kon helpen met het vinden van een oplossing, want het gaat hier om een 2-jarige pony, van 1,47 m ongeveer, die keer op keer, hoe dan ook, steeds weer uitbreekt uit de wei, ze pringt erover, over een hek van 1,20. Pony staat niet alleen, met een haflinger, een arabiertje, en met een new forestje. De andere pony's doen dit niet. We hebben nu álles geprobeerd maar zijn ten einde raad.
We hadden eerst een wei afgezet met lintjes en stroom. Daar springt ze vrolijk overheen. Toen dit een paar keer was gebeurd is er nieuw, goed hekwerk geplaatst. Ook dit helpt niet. Overal staat gewoon stroom op, maar ook springt ze hier vrolijk doorheen. Nu vind de eigenaar het te gek en te duur om er hekwerk van 2 meter hoog of iets te plaatsen, dus dat word hem niet.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/gehad hebben? Zijn er tips? Kan het zijn dat ze zich verveelt?
Ze gaan ongeveer smorgens rond 9 uur het land op tot het donker word. Uur of 6 nu dus. Ze is net weer met de andere paardjes in de stal gezet, maar nu dus een probleempje voor morgen. Je kan zo'n pony niet de hele dag binnen houden. Maar in de wei is ook gevaarlijk, want straks rent ze weer de weg op... helppp ;s
Tips zijn zeer welkom!