Ervaringen gevraagd met schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Ervaringen gevraagd met schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 13:54

Vandaag las ik de tip van iemand: www.schuilstal.com.

Nu ben ik op zoek naar mensen met ervaring met deze schuilstallen. Hoe degelijk/stevig is het materiaal?

We hebben nu een schuiltent in de wei staan, al 3 jaar, sinds dit jaar met nieuw doek erop. Op zich was dit een mooie oplossing, maar het is een tunnel, dus de wind blaast er gewoon door. De schuilstallen die deze website aanbiedt, lijken me erg geschikt. Maar ik zou het prettig vinden om wat praktijkvoorbeelden te zien/lezen, voordat ik zelf tot aanschaf overga. Wij zullen zelf de grootste maat nodig hebben, 2,40 hoog denk ik (tent nu is 1.80 en dat is voor grote paarden toch wel laag). Zit ook aan een tussenschot te denken (zag ik op een van de foto's), zodat je twee hokjes maakt. De breedte denk ik aan 5 meter.

Het lijkt me heel handig dat ze verplaatsbaar zijn met de tractor. Iemand daar ook ervaring mee, hoe goed dit echt werkt in de praktijk?

Graag dus zoveel mogelijk info over deze schuilstallen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Amalarab

Re: Ervaringen gevraagd met schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:59

ik heb er ook eens naar zitten kijken, lijkt me mooi stevig. je kunt ze ook huren, let op (vrij hoge) plaatsingskosten. maar dan kun je kijken of het bevalt. na een bepaald aantal jaar huren kun je m houden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:05

Die huurprijzen zijn voordeliger dan kopen...

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:07

In Rhede zit een houtzagerij waar je voor 400 euro een complete schuilstal kunt halen. Wel zelf in elkaar timmeren. Zijn hele mooie dingen en simpel zelf te doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 18:49

Maar met huren vind ik het wel een risico als de paarden het stuk maken. Heb je wel een probleem, want je wa dekt het niet als er gehuurde spullen kapot gemaakt worden.

En ik wil geen zelfgetimmerde schuilstal. Die is niet meer te verplaatsen. Voordeel van deze lijkt juist dat hij makkelijk met tractor te verplaatsen is. Ook met het oog op gemeente die moeilijk kan doen. We mogen hier namelijk geen echte schuilstal bouwen. Anders koos ik wel voor een stenen schuilstal.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:29

Niemand ervaring met deze schuilstallen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 08:19

Ik inmiddels, heb een van schuilstal.com. De paarden gebruiken hem weinig, maar goed, dat is hun eigen keuze. Bij de storm bleef hij ook goed staan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:34

wij hadden eerder een container schuilstal en deze werd vaak door een paard gebruikt hij joeg de andere eruit. Daarom besloten er twee stallen van te maken.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:43

Ja mijn ponys staan onder deze. Ik vind hem zelf erg fijnn. Hij is stevig en veilig. Het verplaatsen hebben we nog niet geprobeerd.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:08

ik heb een betonnen schuilstal van ong 30m2. ze gaat er zo af en toe in staan. als het regent bv.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:32

Ik heb een stal van schuilstal.com en ik ben echt super, super tevreden! Degelijk materiaal, hij is m zelf op komen bouwen, verankerd in de grond, dieren maken het metaal niet zomaar stuk. En ik wilde graag 2/3 van de voorzijde dicht hebben, dat was geen probleem. Dat heeft hij achteraf nog dichtgemaakt en daarvoor betaal ik 50 euro per jaar meer aan huur. Maar ik vind de huurprijs echt laag. Ik ga nu van stal verhuizen en dan heb ik m niet meer nodig, dus ik laat de stal weer ophalen. Ik heb uiteraard ook gevraagd hoe dat zit met beschadigingen. Maar hij zei dat dat heel normaal is als er dieren in staan. Doet hij ook niet moeilijk over, tenzij je er met de trekker natuurlijk een gat in rijdt bv :D
Een echte aanrader!

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:35

We hadden ooit een schuilstal, maar paardlief stond liever in de regen :')

FUENTES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:03

Even over het tussenschot, ik denk eerlijk gezegd dat dat een beetje overdreven is. Als het echt heel koud is gaan ze toch wel bij elkaar staan :')
Maar verder ligt die keuze natuurlijk bij jou, ik ken de paardjes verder ook niet natuurlijk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 09:20

Tussenschot is niet overdreven. Een van de paarden vindt de pony niet leuk. Waardoor de pony weg wordt gestuurd. Op deze manier heeft pony een eigen stukje.

FUENTES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:24

Dan is het een ander verhaal natuurlijk :o

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:50

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 21:53

Maar die zijn absoluut niet verplaatsbaar. Daar zul je een vergunning voor moeten hebben. Ik ben erg blij met schuilstal.com!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:58

Nu vind ik de huurprijzen inderdaad ook heel redelijk, maar vraag me alleen af wat dan de plaatsingsprijzen zijn. Kan iemand mij dat vertellen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:06

Dat staat gewoon op de website hoor ;)
De bezorgkosten zijn gelijk aan de jaarlijkse huurprijs.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:57

Kun je er niet gewoon een oude trailer neerzetten?
Als de gemeente wel gaat klagen rij je hem zo weer weg.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:05

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Heb je voor deze stallen een vergunning nodig?
Qua schade, stel mijn dikke fjord schuurt er met haar kont een deuk in. Is het materiaal stevig genoeg of zit ik dan met hoge kosten?
En hoe houden ze zich in de wind? En zijn hardhouten wanden noodzakelijk of kan het "kaal" ook?
Ik ben erg geneigd hiervoor te gaan.

Er staat ook bovenin het topic een opmerking dat de stal na zoveel jaar huren van jou wordt. Klopt dit?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 23:45

Ik heb geen vergunning voor de stallen. Ze zijn (theoretisch) verplaatsbaar. Normale gebruiksschade hoort erbij (zie ook op de site) Nu paar keer storm gehad, maar geen probleem, zit ook goed verankerd in de bodem. Ik heb geen hardhouten wanden, zou niet weten waarom ik die zou willen hebben.

Ik vind het een fijne schuilstal, degelijk materiaal en onopvallend in het terrein.

Of hij na zoveel jaar huur van jou wordt, weet ik niet, zal ook best op de site vermeld staan.

Oude trailer voor 3 paarden is echt geen oplossing. Dan moet je er al 3 neerzetten. Bovendien als de bodem dan verrot is.....

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:35

Hier ook goede ervaringen met de schuilstal. De vorige storm had hij niet overleeft, maar hij werd netjes opgehaald en een nieuwe terug geplaatst. De storm van gisteren is goed gegaan gelukkig !
Ik ben erg tevreden :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:49

Die hardhouten wanden zijn nergens voor nodig, een paard schuurt echt niet zomaar de stal kapot hoor! Het is vrij dik metaal. En normale gebruikssporen/normale gebruiksschade daar wordt rekening mee gehouden, niks aan de hand. Hier heeft de stal meerdere stormen overleefd, geen centje pijn. Of er een vergunning voor nodig is of niet, kan niet met zekerheid gezegd worden. Ze zijn verplaatsbaar/kunnen verplaatsbaar geleverd worden, en dan mag het in sommige gemeenten. Maar ik weet dat ook dat er een zaak aan de gang was waar het een strijd werd tussen gemeente en huurder van de stal. Ik weet niet hoe het afgelopen is/of het al afgelopen is.

De stal wordt niet zomaar van jou na een aantal jaar huren. Je krijgt wel korting op de koopprijs als je het ding uiteindelijk wil kopen. Hoeveel dat is weet ik niet meer, omdat ik daar sowieso geen interesse in had. Maar dat kan ie je gewoon even simpel uitleggen als je een mailtje stuurt, Gerrit is een aardige kerel :)

Mijn stal wordt maandag opgehaald. Ben er 8 maanden echt superblij mee geweest. Ik heb het ding voor een jaar gehuurd, maar nu kan ie het ding al verder verhuren. Heeft hij geloof ik al. Dus als er hier iemand is die binnenkort een groene stal krijgt waarvan de voorkant voor 2/3 dicht is, die komt bij mij vandaan :D

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:55

Ik heb 10 pony's op het land en er heeft nog nooit eentje aan geschuurd ofzo.