Binnenkort komt mijn paardje naar onze (gehuurde) weide. Het is een stuk van zo'n 3000m² met een stal op.
Om het gras goed de mogelijkheid te geven om bij te groeien, zou ik het perceel graag opdelen en afzetten met prikpaaltjes.
Ik dacht hierbij aan een opdeling in drie stukken:
- een stuk voor de stal met een gang aan de kant die doorloopt tot het einde van de wei (soort paddock Paradise geïnspireerd dus

- twee ongeveer even grote stukken die echt puur als weide dienen en afwisselend gebruikt worden MAAR dus wel enkel wanneer de bodem het toelaat (als er bvb een moeras ontstaan is het een optie om een aantal dagen enkel het eerste stuk te geven)
Hoe zouden jullie dit verdelen? In de winter het ene deel van de wei en in de zomer het andere? of in de winter één en in de zomer allebei indien de grond het aankan?
Graag tips hierover

Ik ga sowieso ook hooi voeren en krachtvoer. Hooi wss in de zomer weinig en in de winter of op momenten dat de grasstukken niet beloopbaar zijn meer

Tenslotte nog even belangrijk: ik hoef geen commentaar in de trant van 'neem er een maatje bij is mij advies'. Ik heb namelijk hierover nagedacht en o.a. het pad tot aan het einde van de wei zorgt ervoor dat er voldoende contact is met soortgenootjes

Graag hoor ik iets van jullie

x